בחירתו הלילה (בין חמישי לשישי) של ברוני ג'יימס בסיבוב השני של דראפט ה-NBA בידי לוס אנג'לס לייקרס מעוררת מנעד של תגובות בארה"ב. מצד אחד, יש הרבה התרגשות לקראת שיתוף הפעולה בין לברון וברוני באותה קבוצה - הפעם הראשונה בתולדות הליגה שאב בנו ישחקו יחד - אך גם ביקורת ואפילו לעג.
במרבית הביקורות נטען כי הבחירה בברוני היא למעשה נפוטיזם, וברשת חגגו עם לא מעט תגובות ציניות ולעגניות. בנוסף, העובדה שסוכנו של ברוני, ריץ פול, פנה לקבוצות הליגה ודרש מהן לא לבחור בו - אחרת הוא יעבור לשחק באוסטרליה - עוררה תגובות שנעות בין כעס ללעג.
1 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מברך את בנו ברוני
לברון ג'יימס מברך את בנו ברוני
נפוטיזם? לברון ג'יימס עם ברוני
(צילום: AP)
מעבר לכך, בעקבות אותן פניות מצדו של פול, הליגה ככל הנראה תעניש את הלייקרס בגין התערבות (Tampering) ועלולה לאבד בחירת דראפט בשנה הבאה.
בלייקרס לא ממש התרגשו מהביקורות וצייצו ב-X (לשעבר טוויטר) תמונה של לברון וברוני יחד עם הכיתוב "עסק משפחתי". לברון העלה תמונה שלו כשחקן קליבלנד לצד ברוני כילד וכתב "מורשת!". בנוסף, הסרטון של ברוני בוכה כששמו מוכרז אחרי שנבחר ריגש רבים.
מי שהגן על המהלך של הלייקרס היה הכתב הבכיר של ESPN אדריאן ווז'רנובסקי, שביטל את אלה שטענו שמדובר בנפוטיזם. "ה-NBA מלא בזה. בעלים, הנהלות ומאמנים. אני לא רוצה לשמוע על זה פתאום רק בגלל שאבא של ברוני משחק בלייקרס. ככה זה בכל הליגה".
מג'יק ג'ונסון, אחד מגדולי השחקנים בתולדות הלייקרס וה-NBA בכלל אמר לאחר ההכרזה: "ברכות לברוני על הבחירה בדראפט. זהו רגע היסטורי. צפייה בברוני במדי הלייקרס במהלך ליגת הקיץ בלאס וגאס תהיה בגדר חובה".
אגב, בכל הנוגע ללברון - הוא עדיין לא מימש את האופציה שיש בחוזהו להמשיך לעוד עונה בלייקרס. כעת, לאחר שבנו הצטרף, ייתכן וקינג ג'יימס בכלל יחתום על חוזה חדש.
דני אבדיה מתאמן חזק לקראת העונה החדשה
(ONE)