דיאנה טוראסי היא שחקנית ה-WNBA הגדולה בכל הזמנים. כך הודיעה לפנות בוקר (בין ראשון לשני) ליגת הנשים הטובה בעולם, במשאל האוהדים הרחב שערכה לרגל עונתה ה-25 ואשר נקרא "VOTE FOR THE GOAT".
ההכתרה נרשמה לפני המשחק הראשון בסדרת גמר הפלייאוף (בשיטת הטוב מ-5), בו שיקגו סקיי גברה 79:93 על פיניקס מרקורי וטוראסי ועלתה ל-0:1. "כל הכבוד לדיאנה על הבחירה בידי האוהדים, שעקבו אחרי הקריירה המפוארת שלה וראו אותה מתעלה מעל היתר", אמרה קומישינר ה-WNBA, קתי אנגלברט. "ההכרה הזו משקפת את המצוינות שלה במגרש ואת תפקידה המוביל בקידום ה-WNBA. היא מהווה מודל לחיקוי בכל מקום".
4 צפייה בגלריה
דיאנה טוראסי
דיאנה טוראסי
ה-GOAT. טוראסי
(צילום: AFP)
טוראסי בת ה-39 נכנסה כבר מזמן לספר השיאים של הליגה. היא מלכת הסלים של ה-WNBA בכל הזמנים וראשונה בטבלת הסלים לשתיים ולשלוש בעונה הסדירה ובפלייאוף. היא הוכתרה 14 פעמים לחמישיית העונה של הליגה ב-17 שנותיה שם - יותר מכל שחקנית אחרת.
טוראסי היא לא רק הפנים של ה-WNBA בשנים האחרונות, אלא גם, כאמור, השחקנית הטובה בעולם. ברזומה שלה יש זכייה בשלוש אליפויות NCAA רצופות במדי קונטיקט (2004-2002), שלושה תארי WNBA עם פיניקס (2007, 2009 ו-2014) וחמש פעמים מלכת הסלים של הליגה.
4 צפייה בגלריה
דיאנה טוראסי
דיאנה טוראסי
השחקנית הטובה בעולם. טוראסי
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
זכתה בכל דבר שזז
זכתה בכל דבר שזז
זכתה בכל דבר שזז
(צילום: AP)
ההשוואות לגדולי שחקני הכדורסל היו תמיד ברקע. ב-2009, לאחר הניצחון של קבוצתה דאז, ספרטק מוסקבה, בסופר קאפ האירופי, הצהיר מאמנה, ההונגרי לאסלו ראטגבר, כי טוראסי טובה יותר ממייקל ג'ורדן. "ג'ורדן הוא בן אדם עם לא מעט מזל", אמר ראטגבר ברצינות גמורה והוסיף: "אם דיאנה טוראסי הייתה נולדת גבר, היא הייתה שחקן הכדורסל הטוב בכל הזמנים".
טוראסי הייתה תמיד פורצת דרך. ''אנשים אומרים שהם לא רוצים להיות ידועים רק בגלל היותם כדורסלנים, אבל אני כן, אני רוצה להיות ידועה רק כשחקנית כדורסל'', אמרה בעבר.
4 צפייה בגלריה
דיאנה טוראסי
דיאנה טוראסי
טוראסי, הלילה מול שיקגו. המרקורי בפיגור 1:0
(צילום: רויטרס)
הלילה טוראסי קלעה 17 נקודות וכאמור לא עזרה למרקורי, שאיבדו את יתרון הביתיות בסדרה. קאליה קופר, שהייתה בעונה שעברה מועמדת להצטרף לאליצור רמלה, הוליכה את המנצחת עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, קנדייס פארקר הוסיפה 16 משלה.