סערת קיירי ארווינג מסרבת לשכוך, אך נראה כי דווקא הקומישינר היהודי של ה-NBA אדם סילבר סיפק לכוכב הסורר של ברוקלין הזדמנות לצאת מהבור אליו הכניס את עצמו. לאחר פגישה בין השניים שנערכה במשרדי הליגה במנהטן, התבטא סילבר בצורה סלחנית כלפי ארווינג ואמר כי הוא לא מאמין שהוא אנטישמי.
"הייתה לנו שיחה כנה וגלויה", אמר סילבר לאחר הפגישה בינו לבין קיירי לניו יורק טיימס. "אני מכיר אותו למעלה מעשור, ומעולם לא שמעתי שום התבטאות אנטישמית מצדו, ולמען האמת לא שמעתי אותו יוצא נגד אף קבוצה". הגארד כזכור מושעה מהנטס בשל פרסום סרט אנטישמי בחשבון הטוויטר שלו בחודש שעבר.
2 צפייה בגלריה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר עם קיירי ארווינג ב-2016
קומישינר ה-NBA אדם סילבר עם קיירי ארווינג ב-2016
"פגישה גלויה וכנה". אדם סילבר עם קיירי ארווינג ב-2016
(AFP)
עוד אמר סילבר: "בין אם קיירי אנטישמי או לא, זה לא רלוונטי לתוכן השנאה שקידם". הקומישינר סירב להתייחס מעבר למה שנאמר בפגישה, לאור סיכום בינו לבין קיירי כי חלק מהדברים שייאמרו יישארו ביניהם.
בנוגע להשעיית קיירי בידי הנטס ולביקורות על כך שהליגה לא עשתה זאת: "אני חושב שהגענו לתוצאה הרצויה בכל הנוגע להשעיה שלו. בדיעבד, יכולנו אולי להגיע לכך מוקדם יותר. אני מקבל את הביקורות. רציתי קודם להבין את הקונטקסט כדי לדעת באיזו צורה לגשת, אבל זה לא תירוץ". להגנתו אמר סילבר: "לקח לנו זמן להבין מה נאמר בסרט, אבל ברגע שזה קרה - גם אנחנו וגם הנטס פעלנו מיידית".
לגבי חזרה אפשרית של קיירי לפרקט, סילבר טען כי זה יקרה בהתאם להחלטת הקבוצה שתתיעץ על כך עם הליגה. בשבוע שעבר פרסמו הנטס את התנאים שהציבו לשחקן, שרק אם יימלא אותם יוכל לקבל את האישור לחזור לפעילות עם הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
מקבל את הביקורות. אדם סילבר
(AP)
כזכור, בסוף החודש שעבר פרסם קיירי ארווינג בעמוד שלו ברשתות החברתיות קישור לסרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America". הפוסט עורר סערה גדולה, כולל כתבה ב-Rolling Stone בה נכתב שהסרט נחשב לאנטישמי.
לפי התיאור שלו באמאזון, הסרט - המבוסס על ספר בעל אותו שם שיצא ב-2015 - "חושף את זהותם האמיתית של בני ישראל על ידי הצגת מוצאם האתני של אברהם, ישמעאל, יצחק, יעקב, בני חם, שם ויפת. גלו מה האיסלאם, היהדות והנצרות הסתירו במשך מאות שנים בנוגע לזהות התנ"כית האמיתית של אלה המכונים שחורים בסרט המכיל מחקרים רבים".
לאחר הציוץ של ארווינג, ברוקלין פרסמה הודעת גינוי רשמית: "המועדון מגנה בחריפות ואינו מגלה סובלנות בנוגע לכל קידום של דברי שטנה. אנו מאמינים שבמצבים אלה, הפעולה הראשונה שלנו צריכה להיות דיאלוג פתוח וכנה. אנו מודים לכל מי שתמכו בנו לאורך בתקופה הזו, כולל הליגה נגד השמצה".