לזה אף אחד לא ציפה: מילווקי פיטרה הלילה (בין חמישי לשישי) את מאמנה מייק בודנהולזר, למרת שהאחרון הוליך אותה למאזן הטוב ביותר ב-NBA בעונה האחרונה (24:58) וזכה איתה ב-2021 באליפות ראשונה מזה 50 שנה.
ההדחה המביכה למיאמי בסיבוב הראשון בפלייאוף היא זו שהכריעה וראשי הבאקס החליטו לבצע זעזוע. "ההחלטה לבצע את השינוי הזה הייתה קשה מאוד", הודה הג'נרל מנג'ר של מילווקי ג'ון הורסט. "בודנהולזר הוביל את הקבוצה שלנו במשך חמש עונות מדהימות. לתואר הראשון של הבאקס מזה 50 שנה, ואל עידן של הצלחה מתמשכת. אנחנו אסירי תודה על המנטליות והמנהיגות שעזר ליצור במילווקי".
2 צפייה בגלריה
מייק בודנהולצר
מייק בודנהולצר
מייק בודנהולזר
(צילום: REUTERS / Benny Sieu-USA TODAY Sports)
לילארד לא מבין את ההחלטה לפטר את בודנהולזר
בודנהולזר הוא בסך הכל המאמן הרביעי ב-50 שנה האחרונות שסיים עונה עם המאזן הטוב בליגה ולא חזר בעונה שלאחר מכן. הקודמים שחוו זאת היו מייק בראון (2009/10 בקליבלנד), פיל ג'קסון (1997/98 בשיקגו) ופט ריילי (1989/90 בלייקרס).
מול מיאמי, הבאקס הפכו לקבוצה השישית בלבד בתולדות הליגה שמדורגת 1 באזור שלה ומודחת על-ידי מדורגת 8. הם נוצחו 4:1, כשג'ימי באטלר, כוכב ההיט, מספק סדרה היסטורית ורושם ממוצע של 37.6 נקודות בחמשת המשחקים. יאניס אנדטוקומבו, יש לציין, ביקר את בודנהולזר בסיום משחק מספר 5, כשאמר שהיה צריך לשמור יותר על באטלר: "מתוך כבוד, אתה חייב לתת למאמן לבצע את ההתאמות. ועדיין, בסופו של יום, הלוואי ויכולתי לשמור עליו יותר".
2 צפייה בגלריה
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
שחקן מילווקי באקס יאניס אנדטוקומבו
בקרוב יהיה לו מאמן חדש. יאניס
(Michael McLoone-USA TODAY Sport/Reuters)
ברחבי הליגה הביעו תמיהה מההחלטה של מילווקי, כולל שחקנים. דמיאן לילארד, הכוכב הגדול של פורטלנד, צייץ: "אנשים פה מפטרים מאמנים שלקחו אליפות ברגע שהם לא זוכים בעוד טבעת". קייל קוזמה מוושינגטון הסכים עם לילארד ואמר: "זה מטורף".
בנוסף, ההודעה של מילווקי הגיעה כמה ימים לאחר שאחיו של בודנהולזר נהרג בתאונת דרכים - וברשת קטלו את הבאקס לא רק על המהלך, אלא גם על העיתוי.