הטראש טוק של אנג'ל ריס, כוכבת מכללת לואיזיאנה סטייט, כלפי קייטלין קלארק מאייווה והסערה הגזענית שהוצתה מיד לאחר מכן לא מפסיקים לרדת מסדר היום בארה"ב.
עד כדי כך שגם ג'יל ביידן, הגברת הראשונה של ארה"ב, נכנסה לקלחת ומשפט אחד שלה עורר מחדש את הסיפור הבין-גזעי הזה - ואת כעסה של ריס. ביידין הציעה כי לבית הלבן לא תוזמן רק האלופה (לואיזיאנה סטייט), אלא גם אייווה הסגנית. ריס לא הייתה צריכה יותר מזה וכינתה כבר שלשום את ההצעה הזו כ"בדיחה". ביידן הספיקה מאז להתנצל וביטלה את הצעתה, אבל ריס הודיעה כעת כי היא וחברותיה לקבוצה, בתגובה, יחרימו את הביקור הצפוי בבית הלבן, שמיועד כמובן לאלופת טורניר ה-NCAA.
3 צפייה בגלריה
אנג'ל ריס
אנג'ל ריס
נחרצת בדעתה. ריס
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
אנג'ל ריס
אנג'ל ריס
ההקנטה של ריס כלפי קלארק
(צילום: רויטרס)
אז בואו ונעשה רגע סדר: הכל החל כשריס, הכוכבת הגדולה של לואיזינה סטייט ומי שנבחרה ל-MVP של הטורניר, החליטה להקניט במופגן ובלי חשבון את ה-כוכבת של כדורסל המכללות האמריקאי בשבועות האחרונים, קייטלין קלארק מאייווה. ריס חלפה על פני קלארק ועשתה תנועת היד הקלאסית של כוכב ההיאבקות ג'ון סינה ("אתה לא יכול לראות אותי"). ואם זה לא הספיק, סימנה על אצבע הקמיצה שלה כדי לסמל את טבעת האליפות שהיא תקבל בעוד מספר דקות.
זה גרם, כצפוי, להד תקשורתי, לא רק בשל המעשה, אלא בעיקר בשל העובדה שריס שחורה וקלארק לבנה. השדר והעיתונאי קית' אולברמן, למשל, כינה אותה "אידיוטית" (והתנצל לאחר מכן). מנגד, שאקיל אוניל דאג לגונן על ריס כשצייץ לאולברמן: "תעזוב אותה בשקט", ואילו לברון ג'יימס פירגן גם הוא לכוכבת לואיזיאנה סטייט: "אני אוהב לראות את זה".
3 צפייה בגלריה
ג'יל ביידן
ג'יל ביידן
ההתנצלות שלה לא התקבלה. ביידן
(צילום: EPA)
"אני לא מקבלת את ההתנצלות שלה", אמרה ריס באחד מהפודקאסטים בהם התארחה. "בכל זאת, אמרת את מה שאמרת. את לא יכולה לחזור בך מדברים מסוימים שאמרת. אנחנו נלך למשפחת אובמה נלך לראות את מישל ואת ברק".
הלילה (בין רביעי לחמישי) אגף הספורט במכללת לואיזיאנה סטייט דווקא הודיע כי "הוא כן יקבל את ההזמנה". ריס עצמה נותרה בשלה: "זה לא יקרה. נקודה". נראה מי ימצמץ ראשון.