יעד חדש לרכז נבחרת ישראל: ים מדר חתם לשנתיים בבאיירן מינכן - כך הודיעה היום (שלישי) באופן רשמי הקבוצה הגרמנית. הגארד (23, 1.90) נפרד הקיץ מפנרבחצ'ה בתום עונה אחת בלבד וכעת הצטרף לאלופת גרמניה (מקום 15 ביורוליג בעונה החולפת).
"אתן הכל כדי להיות שחקן טוב יותר", אמר מדר לאתר הרשמי של המועדון. "באיירן מועדון היסטורי שכולם באירופה מכירים, ואראה לו את הכבוד הראוי לו. אתן מאה אחוז בכל משחק כדי שננצח כמה שיותר משחקים. בליגה. אנחנו רוצים לבנות על מה שעשינו בעונה שעברה, וביורוליג נכוון לשמינייה הראשונה. אני מצפה לאתגר החדש".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ים מדר
שחקן נבחרת ישראל ים מדר
עובר לליגה הגרמנית. מדר
(מתוך האתר של פיב"א)
2 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
ים מדר
(צילום: האתר הרשמי של באיירן מינכן)
המנהל המקצועי של באיירן, מרקו פשיץ': "ים היה ברשימות שלנו הרבה זמן, היו לנו שיחות אינטנסיביות בשנה שעברה ואנחנו שמחים מאוד שהפעם זה קרה. מדובר בשחקן שהוא עדיין צעיר, אבל צבר הרבה ניסיון ותמיד שיחק ברמה הכי גבוהה".
פנרבחצ'ה הודיעה על הפרידה ממדר לפני כשלושה שבועות, לאחר שמיעט לשחק מאז ששרונאס יאסקביצ'יוס מונה למאמן הקבוצה. מדר הגיע לפנרבחצ'ה אחרי שנתיים בפרטיזן בלגרד, שאותה עזב עם התואר האישי "הכוכב העולה" של היורוליג לעונת 2022/23, ואליה הגיע מהפועל ת"א.
תחילת הדרך של מדר בפנר נראתה מבטיחה. המאמן שהביא אותו לקבוצה, דימטריוס איטודיס נתן לו לא מעט הזדמנויות ומדר גמל לו עם מספר הופעות טובות - כולל סל ניצחון מדהים ביורוליג נגד ריאל מדריד. עם זאת, הכל השתנה כשאיטודיס פוטר ובמקומו הגיע שאראס, שפחות האמין בגארד וכמעט לא נתן לו לשחק. למשחקי ההכרעה של העונה הוא כלל לא נרשם.
בעונת החולפת היורוליג העמיד מדר ממוצעים למשחק של 4.3 נקודות, 2 אסיסטים ו-1.2 ריבאונדים ב-13.5 דקות. בליגה הטורקית סיפק ממוצעים למשחק של 11.2 נקודות, 5.4 אסיסטים ו-4.3 ריבאונדים ב-25 דקות.
בגיל 39: החוזה החדש והמטורף של לברון
(באדיבות one)