2 צפייה בגלריה
איבן פורנייה
איבן פורנייה
איבן פורנייה
(רויטרס)
פרנק ניטליקינה, אלכסיי פוקושבסקי, פורקאן קורקמז ואוסמן גרובה הם חלק מהשמות שעזבו את ה-NBA לטובת היורוליג בקיץ האחרון, אבל עם כל הכבוד אליהם השם הנוצץ באמת שחוזר לאירופה הוא איבן פורנייה, כוכב נבחרת צרפת, שבגיל 32 ואחרי 12 עונות בליגה הטובה בעולם, חתם היום (שני) רשמית באולימפיאקוס והוא מצטרף לסגל של האדומים.
גם ריאל מדריד, אולימפיה מילאנו ואסוול וילראבן התעניינו בגארד, אבל נראה שההצעה של אולימפיאקוס הייתה הטובה ביותר בעיניו והוא התאחד עם סשה וזנקוב, הבולגרי שבעצמו חזר מהרפתקה מעבר לים. יורגוס ברצוקאס בונה סופר טים אימתנית, אולי כתגובה לפרויקט של דמיטריס ינאקופולוס בפנאתינייקוס, כשגם טיילר דורסי, לוקה וילדוזה וקינן אוואנס בפנים.
לפי הפרסומים פורנייה יקבל שכר עונתי של שני מיליון אירו. יש לציין שהחוזה האחרון שלו ב-NBA, בשורות ניו יורק ניקס, היה בסך 18 מיליון דולר לעונה בין 2021 ל-2024. לעומת משתכרים בכירים ביורוליג כמו ניקולה מירוטיץ', קוסטס סלוקאס וקווין פאנטר שמרוויחים בין 2.5 לשלושה מיליון אירו, לא מדובר בסכום חריג ואין ספק שפורנייה יהווה חיזוק התקפי פשוט אדיר.
2 צפייה בגלריה
איבן פורנייה
איבן פורנייה
איבן פורנייה
(רויטרס)
בשתי העונות האחרונות שיחק פורנייה רק 59 משחקי NBA וזאת למרות שלא סבל מפציעות. בתקופה זו רשם ממוצעים של 6.6 נקודות, 1.9 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים, כשבמשחקים האולימפיים העמיד 9.9 נק', 2.3 אס' ו-1.8 ריב' וסייע לנבחרת צרפת לשמור על מדליית הכסף, בה זכתה גם בטוקיו. פורנייה רשם שנים יפות מאוד במיוחד במדי דנבר, אורלנדו ובוסטון.
המועדון מהיכל השלום והאחווה הקימו גלאקטיקוס אימתני. האוהדים כבר נזכרו בציוץ של הכוכב ממאי 2022, אז אמר שאם יחזור לכדורסל האירופי הוא יעשה זאת במדים של אולימפיאקוס. כעת הוא עמד במילתו, כשקיבל את ההצעה על פני זו של ריאל, שגם הייתה בעקבותיו אחרי שלא הצליחה לזכות ביורוליג וגם נפרדה מגרשון יבוסלה, אחד העוגנים שחזר ל-NBA.
ווניין גבריאל ודריל מייקון ג׳וניור נחתו