סוף לסערת קייר אורווינג? הרכז בן ה-30 התנצל אתמול (שבת) התנצלות על האקט שגרר ביקורת חריפה וענישה נגדו: קידום סרט אנטישמי באמצעות קישור בטוויטר. כעת, הוא עשוי עשוי לחזור לשחק כבר הלילה נגד ממפיס גריזלס.
סערת קיירי ארווינג: כתבות נוספות
קיירי אמר בראיון ל-"SNY": "אין לי שנאה בלב לעם היהודי או לכל אחד שמזדהה כיהודי. היה קשה לשבת בבית עם המשפחה, לראות את כל זה קורה ולענות על שאלות. אני יודע מי אני ומה אני מייצג. אני לא מודל לחיקוי של אף אחד, אבל אני בן אדם אנושי. אני רוצה לעשות שינוי. אני מצטער, ולא רק בפני העם היהודי - אלא גם בפני משפחתי".
קיירי - ש"זכה" כאמור לשלל ביקורות אחרי ששיתף הסרט - קיבל גיבי מפתיע משחקן מכבי ת"א לשעבר, טייריס רייס, שהוביל את הצהובים לזכייה סנסציונית ביורוליג ב-2014. רייס כתב: "מעולם לא דיברתי על העניין של קיירי אירווינג, אבל האיש לא טועה, ולא טעה אף פעם. אם אתם חושבים שהוא טעה, אתם צריכים לשים לב לא רק למה שהוא אמר, אלא לכל מה שקורה סביבכם ואתה בוחרים להתעלם ממנו. הוא לא זלזל באף אחד".
2 צפייה בגלריה
"לא טעה אף פעם". רייס במדי מכבי ת"א
"לא טעה אף פעם". רייס במדי מכבי ת"א
"לא טעה אף פעם". רייס במדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)

הציוץ והסרט האנטישמי שעוררו סערה

הסערה החדשה של ארווינג פרצה בתחילת החודש. זמן קצר לפני ההפסד של ברוקלין לדאלאס, הגארד פרסם בעמוד שלו ברשתות החברתיות קישור לסרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America". הפוסט עורר סערה גדולה, כולל כתבה ב-Rolling Stone בה נכתב שהסרט נחשב לאנטישמי.
לפי התיאור שלו באמאזון, הסרט - המבוסס על ספר בעל אותו שם שיצא ב-2015 - "חושף את זהותם האמיתית של בני ישראל על ידי הצגת מוצאם האתני של אברהם, ישמעאל, יצחק, יעקב, בני חם, שם ויפת. גלו מה האיסלאם, היהדות והנצרות הסתירו במשך מאות שנים בנוגע לזהות התנ"כית האמיתית של אלה המכונים שחורים בסרט המכיל מחקרים רבים".
2 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
צפוי לחזור לשחק. קיירי
(צילום: AP)