18

עכשיו היא בפסגה - ולבד: בוסטון השלימה הלילה את הזכייה ה-18 שלה באליפות ה-NBA, יותר מכל קבוצה אחרת בליגה. למעשה, עד התואר הנוכחי, הסלטיקס חלקו את הפסגה עם הנמסיס הגדולה לוס אנג'לס לייקרס. לא עוד. כעת בוסטון מקדימה אותה באליפות אחת (ואין אחד מאוהדי הקבוצה שלא מתמוגג). מי הבאות בתור ברשימת האליפויות? גולדן סטייט (7), שיקגו (6), סן אנטוניו (5), פילדלפיה, דטרויט ומיאמי (עם 3 כ"א).

16

למרות שמדובר במספר לא מבוטל של סרוויסים, בוסטון נאלצה להמתין לא פחות מ-16 שנה מאז זכתה באליפות האחרונה שלה. אז, בשנת 2008, היא ניצחה בסדרת הגמר את הלייקרס. גם האליפות ההיא באה אחרי בצורת ארוכה במיוחד (22 שנה), שהחלה בקיץ 1986.
4 צפייה בגלריה
טייטום לא יכול להיפרד מהגביע
טייטום לא יכול להיפרד מהגביע
בפסגה. שחקני בוסטון גם הגביע הנכסף
(צילום: Adam Glanzman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

1

המנצח על התזמורת הירוקה היה כמובן ג'ו מאזולה. המאמן, שבספטמבר 2022 החליף את אימה יודוקה ושימש תחילה כ"מאמן זמני", קיבל בקיץ האחרון רשמית את המושכות וחגג - בגיל 35 בלבד - תואר בכורה.

64

בוסטון אותתה כבר במהלך העונה הסדירה על הפער שלה לעומת יתר הקבוצות. את העונה הסדירה סיימה עם המאזן הטוב בליגה - 64 ניצחונות לעומת 18 הפסדים. הרבה אחריה, בכל הקשור למספר הניצחונות, דורגו אוקלהומה סיטי (57), האלופה היוצאת דנבר (57) מינסוטה (56) ולוס אנג'לס קליפרס (51). במזרח, ניו יורק ניקס (50) הייתה - אם אפשר לכנות זאת כך - הקרובה ביותר לג'ייסון טייטום וחבריו.
4 צפייה בגלריה
ג'ו מאזולה
ג'ו מאזולה
אלוף - בגיל 35. מאזולה
(צילום: Chris Coduto / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

10

אז נכון, ההישג המרשים נקטע בליל שבת האחרון בדאלאס, אבל בוסטון חגגה בפלייאוף הנוכחי רצף של 10 ניצחונות חוץ. למעשה היו לה יותר הפסדים בגארדן (2) מאשר מחוצה לו (1).

6

בוסטון לא שייטה לה לאליפות בסוויפ. לא שמישהו בקבוצה מתרגש מזה. ועדיין, כדי לחזור לפעם האחרונה בה זה קרה צריך לשוב ל-2018, אז הייתה זאת גולדן סטייט שדרסה את קליבלנד של לברון ג'יימס 0:4 בדרך לאליפות שנייה ברציפות ושלישית בארבע שנים.
4 צפייה בגלריה
האוזר
האוזר
מלכת השלשות של הליגה
(צילום: AP Photo/Tony Gutierrez)

9

בוסטון היא הקבוצה התשיעית ב-40 השנים האחרונות שהצליחה להגיע לגמר הפלייאוף עם 20 הפסדים או פחות.

3

לא סתם כינו העונה את בוסטון "מלכת השלשות" של הליגה. הסלטיקס לא רק זרקו העונה יותר שלשות מכל קבוצה בליגה (42.5 למשחק), אלא גם קלעו יותר (16.5 למשחק) מכל אחת במהלך העונה הסדירה.

162

ג'ייסון טייטום היה כמובן הכוכב הגדול של בוסטון לאורך כל העונה. הוא סיים עם מדד הפלוס-מינוס הטוב ביותר בכל הפלייאוף (+162). רק שאת תואר ה-MVP של סדרת הגמר לקח לבסוף ג'יילן בראון.
4 צפייה בגלריה
חתום בנשיקה. טייטום
חתום בנשיקה. טייטום
חתום בנשיקה. טייטום
(צילום: Stacy Revere / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

186

היה שווה לחכות. תשאלו את אל הורפורד, שרשם 186 משחקי פלייאוף בלי לזכות באליפות - מקום שני בכל הזמנים. רק קארל מאלון (193) לפניו. כעת, כאמור, הנאחס נשבר.