מכבי ת"א תנעל מחר (חמישי, 20:00) את הסיבוב הראשון ביורוליג במשחק חוץ אצל ז'לגיריס קובנה. הצהובים מגיעים במאזן חיובי של 7:9, שמספיק עבור המקום העשירי בטבלה. המארחים נמצאים בתחתית עם 5 ניצחונות ו-11 הפסדים, כולל חמישה רצופים.
ז'לגיריס למעשה לא עלתה לפרקט מאז שהפסידה 80:78 לפנרבחצ'ה ביום רביעי שעבר, מאחר שהליגה המקומית יצאה לפגרת חג המולד. הירוקים יחסרו את הגארד לוקאס לקאביצ'יוס והפורוורד ארנס בוטקביצ'יוס.
2 צפייה בגלריה
קאזיס מקסוויטיס
קאזיס מקסוויטיס
אופטימי. מקסביטיס
(צילום: EPA/GEORGIA PANAGOPOULOU)
מאמן הקבוצה, קאזיס מקסביטיס, דיבר בליטא לקראת ההתמודדות. "הייתי אומר שמכבי קבוצה יותר התקפית ואפשר לראות את זה גם בסטטיסטיקה", הסביר. "קבוצה עם שפע של אפשרויות התקפיות, עם הבסיס שנותר מהשנה שעברה. צריך לנסות לא להיכנס איתם לתחרות של השגת נקודות בקצב, להגביל את הנקודות שלהם, להכריח אותם להגן ולנצח בזכות ההגנה".
המאמן הליטאי התייחס לאקס מכבי ת"א, אוסטין הולינס, שחתם על חוזה זמני ויפגוש את קבוצתו לשעבר: "אני מקווה שכמו כל שחקן הוא יראה את הכעס שלו נגד קבוצתו לשעבר". מקסביטיס נשאל גם על פציעת ווייד בולדווין: "זהו שחקן משנה משחק ומוכשר מאוד שהיעדרותו תקל לא רק עלינו, אלא על כל קבוצה אחרת".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א אוסטין הולינס מול שחקן פנאתינייקוס ארתוראס גודאיטיס
שחקן מכבי ת"א אוסטין הולינס מול שחקן פנאתינייקוס ארתוראס גודאיטיס
הולינס (משמאל) בימיו במכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
המאמן הליטאי התייחס גם לסאגה הלא ברורה עם הזרים של מכבי, שלא מעוניינים עדיין לשוב לישראל: "אני לא יודע אם זה ישפיע על המשחק מחר, אבל בטווח הארוך דברים כאלה לא טובים במיוחד. בטווח הארוך הם עלולים לסבול מזה".