תיעוד ראשון של זירת התרסקות המסוק של קובי בראיינט
הטייס שהטיס את המסוק בו נהרגו קובי בראיינט, בתו ג'יאנה ושבעה אנשים נוספים, דיווח לפקחי הטיסה בקשר כי הוא מנסה לעלות למעלה, כשבפועל הוא צלל לכיוון האדמה. כך עולה ממסמכים של החוקרים הפדרליים בארה"ב, שפורסמו הלילה (בין רביעי לחמישי) בארה"ב.
הטייס, ארה זוביאן, שגם הוא מצא את מותו באותו טיסה טראגית ב-26 בינואר השנה, שידר בקשר כי הוא מטפס לגובה של 1,220 מטר כדי לעלות מעל העננים, כאשר למעשה המסוק בכלל צלל לעבר גבעה ואז התרסק. בדו"ח שפרסמה המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה האמריקאית, שחוקרת את המקרה, נכתב כי ייתכן שזובאביאן "הבין לא נכון" את הזוויות בהן טס.
3 צפייה בגלריה
זירת התרסקות המסוק של קובי בראיינט
זירת התרסקות המסוק של קובי בראיינט
זירת התרסקות המסוק של קובי בראיינט
(צילום מסך)

3 צפייה בגלריה
קובי בראיינט
קובי בראיינט
הטייס שהטיס אותו חשב שהוא עולה למעלה, כשפועל צלל מטה. בראיינט
(צילום: AP)
"זוויות נראו כמחושבות לא נכון בשלב זה ומראות שהטייס יכול היה להרגיש באופן לא מדויק גם את הכיוון בו טס", נאמר בדו"ח. "במהלך הירידה הסופית, הטייס הצהיר שהם 'מטפסים לגובה של 1,220 מטר, כשפועל הם בכלל צללו מטה". ג'ון קוקס, יועץ לבטיחות תעופה של המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה, אמר כי מסלול הטיסה הלא-תקין של המסוק הוא סימן לכך שהטייס התבלבל בתנאים שהקשו עליו לראות את השטח או את האופק".
המסוק התרסק בינואר האחרון בקלבאסס, כ-45 קילומטר צפון מערבית למרכז העיר לוס אנג'לס אחרי שהמריא משדה התעופה ג'ון וויין באורנג' קאונטי בשעה 9:07 בבוקר יום ראשון. השיחה הראשונה למוקד החירום בנוגע להתרסקות התקבלה ב-9:47. בשעה 09:40 ככל הנראה שינה טייס המסוק כיוון מסיבה שעדיין אינה ידועה גם כעת, כמעט חצי שנה קדימה - ככל הנראה הטעות שחרצה את גורלו.
3 צפייה בגלריה
קובי וג'יג'י על המסך הגדול בסטייפלס סנטר
קובי וג'יג'י על המסך הגדול בסטייפלס סנטר
כבר כמעט חצי שנה שהם לא איתנו. קובי וג'יאנה
(צילום: AFP)