1 צפייה בגלריה
טיאנה מנגקאיה
טיאנה מנגקאיה
מנגקאיה בזמן המחלה ועל הפרקט. "התמודדה באומץ"
(צילום: AP)
טיאנה מנגאקיה בת ה-25 חיכתה כמעט שנתיים לרגע הזה. יותר נכון, 615 ימים. שלשום, באולם הריק בפאתי ניו יורק (ענייני קורונה אתם יודעים), חזרה רכזת סיריקיוז לפרקט אחרי תקופה לא פשוטה, במהלכה חלתה בסרטן השד, לא ויתרה, עברה טיפולים ולבסוף ניצחה את המחלה המקוללת.
מנגאקיה חזרה בכושר שיא ורשמה 16 נקודות, 7 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-39:50 של סירקיוז בחוץ על סטוני ברוק, במשחק פתיחת העונה של שתי הקבוצות. "את האמת, לא האמנתי שהיום הזה יגיע", סיפרה בסיום מנגאקיה בהתרגשות.
"עברו לי הרבה דברים בראש", הוסיפה מנגאקיה. "במיוחד באוטובוס, בדרך למשחק. בחימום היו פחות רגשות שהציפו אותי, אולי כי כבר הייתי מרוכזת. לא ציפיתי למשחק כזה מבחינה אישית, אבל כנראה רציתי מאוד".
מנגאקיה נולדה והתחנכה באוסטרליה לפני שעברה לארה"ב. היא אובחנה ביוני 2019 כחולה בסרטן השד, עברה טיפולי כימותרפיה ושני ניתוחים והשאירה את חלום הכדורסל בצד. "היא התמודדה עם זה בצורה כל כך חיננית ובאומץ - כך שלא הרגשנו את זה", הודה מאמנה בסירקיוז, קוונטין הילסמן, עוד בתחילת החודש. "וזה הכל עליה. היא לא נתנה לנו לרגע לרחם עליה".
בזמן מחלת הסרטן
"בכל יום כשהייתה לצידנו בזמן המחלה, היא לא ניסתה להסתיר זאת", המשיך הילסמן. "כשהשערות שלה נשרו, היא הגיעה קירחת למשחק עם שמלה ולא נתנה לך לדאוג בקשר לזה". מנגאקיה סיכמה: "בגלל זה הרגשתי כל כך שמחה להיות שוב על המגרש. אם הייתי מדרגת את הביצועים שלי מול סטוני ברוק, אז לא הייתי מרוצה, אבל מה שחשוב בסופו של דבר הוא הניצחון". את האמת, ניצחון תרתי משמע. ולא רק על הפרקט.