לא שזה משנה הרבה, אבל ראשי ה-NBA החליטו להקדים את העונה ביממה והיא תיפתח ב-30 ביולי - כך דווח הערב (חמישי) ברשת ESPN. הליגה, כידוע, תחודש במתכונת מיוחדת ומותאמת לשגרת קורונה. במסגרת התוכנית החדשה, העונה תיערך במתחם דיסניוורלד באורלנדו.
לא כל הקבוצות ישובו לפרקט, אלא רק 22 מתוך ה-30, כשהחישוב נעשה כך ששמונה הראשונות בכל אזור (מזרח ומערב) יחזרו כמובן, ובנוסף אליהן יחזרו לשחק כל הקבוצות שמרוחקות עד שישה משחקים מהמקום השמיני באזור שלהן.
1 צפייה בגלריה
לברון מול הארדן
לברון מול הארדן
לברון מול הארדן
(צילום: AP)
במערב היו חמש קבוצות כאלו - ניו אורלינס, פיניקס, פורטלנד, סקרמנטו וסן אנטוניו, ובמזרח הייתה אחת נוספת (וושינגטון) - ובסך הכל 22 קבוצות. אותן קבוצות ישחקו שמונה פעמים מול קבוצות מהאזור שלהן למטרות דירוג לקראת הפלייאוף, כששמונה הראשונות במזרח ובמערב יעפילו לפלייאוף.
אלא שמעבר למספר הקבוצות, ישנו שינוי מהותי נוסף בנוגע לאופן בו ייקבעו השנה העולות לפלייאוף: אם בתום משחקי העונה הרגילה השמינית תקדים את התשיעית (שמחוץ לפלייאוף על פי החוק היבש) ביותר מארבעה משחקים, היא תעלה אליו אוטומטית, כרגיל. אבל אם הפער יעמדו על ארבעה משחקים או פחות, שתי הקבוצות ייפגשו ראש בראש למאבק על המקום השמיני והאחרון בפוסט סיזן.