ב-NBA צפויים לשוב לפרקט ב-31 (או 30) ביולי אחרי שהקומישינר של הליגה אדם סילבר סיכם עם ראשי הקבוצות את המתווה הצפוי ולוח המשחקים – הכל כדי להשלים את העונה ובין היתר למנוע הפסדים כספיים גדולים יותר ממה שגרמה פגרת הקורונה הכפויה עד כה.
אך הסערה שמתחוללת בשבועיים האחרונים בארצות הברית וגל המחאות הענק ששוטף את המדינה, שהחלו עם מותו של ג'ורג' פלויד שנגרם על ידי שוטר שחנק אותו בזמן שהיה עצור, גרמו ללא מעט שחקנים שחורים לפעול כדי לבטל את חזרת ה-NBA.
2 צפייה בגלריה
דוויט האוורד
דוויט האוורד
"כדורסל זה הוא לא משהו שצריך כרגע". דוויט האוורד
(צילום: getty images)
בשיחת ועידה שהתקיימה בסוף השבוע, אותה הוביל כוכב ברוקלין קיירי ארווינג, נשמעו קולות הקוראים לעשות הכל כדי למנוע את תוכנית החזרה של הליגה, והלילה (בין שבת לראשון), סנטר לוס אנג'לס לייקרס דווייט האוורד, הצטרף בצורה אקטיבית למחאת השחקנים.
"אני מסכים עם קיירי (ארווינג). כדורסל, או כל ענף בידורי אחר, הוא לא משהו שצריך כרגע. זה רק יהיה הסחת דעת", כתב האוורד בהצהרה שהוציא לתקשורת "ברור שזה כנראה לא יסיח אותנו השחקנים, אבל זה כי לנו יש משאבים זמינים שלאנשים אחרים בקהילה שלנו אין. והסחת הדעת הכי קטנה עבורם יכולה לגרום לכדור שלג שלעולם לא יעצור. במיוחד במצב העניינים כרגע".
2 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
הקול הבולט במאבק נגד החזרה. קיירי ארווינג
(צילום: AP)
הסנטר הוסיף: "אין דבר שהייתי רוצה יותר מלזכות באליפות הראשונה שלי, אבל לשמור על האנשים שלי מאוחדים היא אפילו יותר גדולה וחשובה מכך. זה פשוט דבר שאי אפשר לוותר עליו. איזה זמן יותר טוב מעכשיו מאשר להיות עם המשפחות שלנו. זו הזדמנות נדירה שאנחנו כקהילה צריכים לנצל".
"מתי היה לנו כל כך הרבה זמן פשוט לשבת ולהיות עם המשפחות שלנו. זה המקום בו האחדות שלנו מתחילה. בבית. עם המשפחה. ההתיישבות מאירופה גזלה מאיתנו את ההיסטוריה העשירה שלנו ואנחנו צריכים לשבת בצד ולא לשחק כדי להבין את זה. כמה שפחות הסחות דעת, כך נוכל לפעול יותר כדי לגלות את עצמנו מחדש. אומות קמו דרך משפחות. אנשים שחורים הם לא אומה או לאום. זה הזמן שהמשפחות שלנו יהפכו להיות האומות שהן אמורות להיות. אסור לשחק כדורסל עד שנפתור את כל העניינים".