בחודש שעבר חצי משחקני וושינגטון וויזארדס, ביניהם גם דני אבדיה, נכנסו לפרוטוקול הקורונה של ה-NBA (נדבקו בנגיף או שהו ליד חולה מאומת), ובעקבות כך כל פעילות הקבוצה הושבתה לשבועיים ושישה משחקים נדחו.
ב-NBA יש נוהל שלא מודיעים על שמות השחקנים שנדבקו, אלא אם כן הכדורסלנים עצמם מפרסמים זאת. מי שהחליט לספר על כך שנדבק הוא פורוורד הוויזארדס, טרוי בראון ג'וניור, שחשף בטור ארוך שפרסם באתר basketballnews.com את אחורי הקלעים של ענייני הקורונה בליגה הטובה בעולם.
3 צפייה בגלריה
טרוי בראון ג'וניור
טרוי בראון ג'וניור
בראון ג'וניור
(צילום: AP)
"זאת הייתה סיטואציה משוגעת, כזאת שלא חוויתי מעולם", כתב בראון ג'וניור. "כבר בסוף דצמבר די הבנו שחלק מאיתנו יידבקו בנגיף כי שיחקנו נגד חמש קבוצות ששחקנים שלהם חלו בקורונה. בהתחלה נבדקנו ויצאנו שליליים, אבל אחרי כמה ימים עשינו עוד בדיקות והן יצאו חיוביות".
על החוויה האישית שלו, סיפר הפורוורד: "כשאמרו לי שאני חיובי לקורונה זה לא הפתיע אותי. עוד קודם לכן כבר הייתי בבידוד בעקבות פרוטוקול הקורונה ודי חששתי שאדבק. בעיקר נחתי בשבועיים האלה שלא יכולתי להתאמן. שיחקתי עם הכלבים שלי, ניקיתי את הבית וצפיתי בהרבה משחקי כדורסל".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה, ג'ימי באטלר
דני אבדיה, ג'ימי באטלר
אבדיה. גם הוא נאלץ להיות בבידוד
(צילום: AP)
בראון ג'וניור שיתף על שגרת הקורונה בליגה: "בכל יום אנחנו נבדקים בשעות הבוקר ופעם נוספת בערב. אני גר 10 דקות ממתקן האימונים שלנו אז זה לא נורא. למעשה, הפכו את החניה ליד המתקן למתחם לבדיקות קורונה עבור השחקנים והצוות. אנחנו מגיעים עם המכוניות, הבודקים שואלים אותנו כמה שאלות ואז מכניסים לנו את המטושים לאף ולפה".
עוד אמר בראון ג'וניור: "ברגע שאתה נכנס למתקן האימונים מביאים לך סוג של צ'יפ כזה שאתה צריך להסתובב איתו כל הזמן, גם באימון עצמו, כאשר מדביקים אותו לגופיות שלנו. הצ'יפ מהבהב בכל פעם שאתה מתקרב פחות משני מטר למישהו אחר. בנוסף, אם מישהו נדבק המכשיר יודע אם היית קרוב אליו, ולפי זה אתה נכנס לפרוטוקול הקורונה של הליגה. כרגע אנחנו לא עונדים את הצ'יפ במשחקים, אבל זה יכול להשתנות".
3 צפייה בגלריה
סקוטי ברוקס
סקוטי ברוקס
ברוקס. הקורונה פגעה מקצועית בוויזארדס
(צילום: AP)
על סביבת העבודה באימוני וושינגטון, אמר בראון: "אני מרגיש בטוח. כל הזמן מנקים את האולם, ואנחנו עוטים מסכות בכל רגע נתון. בכל פינה במתקן יש מסכות חדשות". גם במסעות של הקבוצה הכניסו כל מיני שינויים: "בטיסות קצרות של פחות משלוש שעות אסור לנו לעלות עם אוכל למטוס. שמים דגש על כך שנהיה עם מסכה לכל אורך הטיסה כדי להקטין את הסיכוי שנדבק".