לאורך הרבה מאוד שנים חיפשו במילווקי את הרכז שיוכל לסייע ליאניס אנדטוקומבו לזכות באליפות. אמנם קריס מידלטון הוא חתיכת סקורר, אבל הבאקס עדיין היו צריכים מנהל משחק. אין ספק שהעונה סוף סוף הבאקס מצאו את הרכז שהם כל כך רצו - ג'רו הולידיי.
הולידיי תמיד היה שחקן התקפה טוב, עוד בימיו הראשונים ב-NBA בפילדלפיה ולאחר מכן בניו אורלינס. אבל סימן ההיכר שלו, בטח בשנים האחרונות הוא בכלל בצד השני של המגרש - בהגנה. מהלך אחד שלו הבוקר (ראשון) בניצחון 119:123 על פיניקס בגמר ה-NBA סיפר למעשה את כל הסיפור.
3 צפייה בגלריה
יאניס עושה כבוד להולידיי
יאניס עושה כבוד להולידיי
הולידיי ויאניס חוגגים בסיום
(צילום: AP)
16.7 שניות לסיום לוח התוצאות באולם של פיניקס הראה 119:120 למילווקי. הכדור היה בידיים של כוכב המארחת, דווין בוקר, שחיפש דרך לעלות את קבוצתו ליתרון. אלא שאז הגיח הולידיי משום מקום, חטף לגארד את הכדור והמשיך במסירת האלי-הופ אדירה ליאניס אנדטוקומבו שהטביע את הסאנס.
הולידיי סיים את המשחק עם 27 נקודות, 13 אסיסטים ו-3 חטיפות - הצגה ענקית. "כשג'רו אגרסיבי הוא אחד הרכזים שהכי קשה להתמודד איתם, הוא יכול לעשות כל כך הרבה דברים", אמר מידלטון שניפק משחק מצוין משלו עם 29 נקודות.
3 צפייה בגלריה
הולידיי חוטף את הכדור הקריטי לבוקר
הולידיי חוטף את הכדור הקריטי לבוקר
החטיפה של הולידיי
(צילום: רויטרס)
"זה היה אחד ממהלכי ההגנה הגדולים של השנה, וזה מראה שאנחנו בנויים על ההגנה. בשני המשחקים האחרונים היו לנו שני מהלכי הגנה גדולים שעזרו לנו לנצח. ג'רו פשוט שחקן מנצח, הוא מבצע מהלכים מנצחים", החמיא לו גם חברו לקבוצה, פאט קונאטון, שהיה אחד מהאקס פקטורים מהספסל עם 14 נקודות (4 שלשות) ב-33 דקות.
הולידיי דיבר בסיום על אותה חטיפה: "בוקר שחקן גדול, בעיקר בקלאץ'. ידענו שהוא רוצה את הכדור. באתי לעזור, והוא פשוט הסתובב אליי וחטפתי לו. הייתי במקום הנכון בזמן הנכון. במתפרצת יאניס צעק לי, אז פשוט מסרתי הכי גבוה שאפשר והוא הגיע לזה - לא סתם קוראים לו 'גריק פריק'. אני גאה בהגנה שלי, אני יכול לשמור על כל העמדות. אני רוצה גם לקלוע, אבל זה לא הדבר הכי חשוב מבחינתי. בנקודה הזו כבר אין תירוצים, אלה המשחקים האחרונים של העונה וכל עוד אני לא יוצא בשש עבירות, אני רוצה להיות על הפרקט".
3 צפייה בגלריה
ג'רו הולידיי
ג'רו הולידיי
יודע גם לקלוע. הולידיי
(צילום: AP)
בוקר נתן את הצד שלו בסיפור: "ניסיתי לקלוע, ג'רו היה מאחורה, הסתובבתי והוא פשוט היה שם". על ההפסד אמר כוכב פיניקס: "עשינו מה שהיינו צריכים בהתחלה, פתחנו נהדר אבל פשוט פספסנו את זה. זה הפסד קשה".
מאמן המפסידה, מונטי וויליאמס, סיכם: "נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לחזור למסלול. זאת פעם ראשונה שאנחנו בסיטואציה הזו, אבל אנחנו מסוגלים לעשות זאת. ספגנו 79 נקודות ברבעים 2 ו-3, לא הייתה לנו את אותה אנרגיה איתה שיחקנו ברבע הראשון והאחרון".