זה לא סוד שג'ואל אמביד הוא מועמד לגיטימי, אפשר להגיד אפילו אחד הפייבוריטים, לזכות העונה בתואר ה-MVP. הגבוה של פילדלפיה מספק מספרים אדירים, כולל 30.5 נקודות (הכי גבוה בקריירה). לפנות בוקר (בין שישי לשבת) הוא סחף את הסיקסרס לניצחון 105:112 על שיקגו עם 50 נקודות, 17 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חסימות ו-2 חטיפות ב-35 דקות.
"יום אחד אגיד לילדים שלי ששיחקתי עם ג'ואל אמביד. כשהם ישאלו אותי מי השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו, אגיד להם שאמביד. זה כבוד להיות איתו על המגרש", החמיא לו טוביאס האריס, שסיים עם 22 נקודות.
1 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד
ג'ואל אמביד
אמביד. מספרים של MVP
(צילום: AP)
אמביד נכנס לרבע האחרון עם 37 נקודות ו-11 כדורים חוזרים, והוסיף עד לסיום עוד 13 נקודות (ו-6 ריבאונדים), כולל סל קריטי 41.3 שניות לסוף, שהעלה את פילי ל-103:109 והעניק לקבוצתו את ה-W.
"אני מרגיש שהמשחק הפך עבורי ליותר איטי עבורי. ההבדל היחיד מהעונה שעברה לא קשור לצוות האימון, אלא יותר לזה שאני מוכן להיות דומיננטי בכל דקה על המגרש. בעונה שעברה עברתי תקופה קשה. וכן, השינויים שהמועדון ביצע (דוק ריברס כמאמן, דריל מורי כג'נרל מנג'ר), שהובילו ליותר זריקות, עזרו מאוד", ציין אמביד.
על כך שהוא כל כך ורסטילי בהתקפה, הוסיף: "זה מה שהופך אותי לשחקן שאי אפשר לשמור עליו. אם ישמרו עליי בצורה חזקה, אמצא את הדרך שלי לקו העונשין, או שפשוט אקלע סל. אם ייתנו לי מרווח, אקח את הזריקה הקלה בצבע. קשה מאוד לעצור אותי. גם העובדה שאני יכול לכדרר עוזרת לדברים לקרות. הוספתי הרבה אספקטים למשחק שלי".
אמביד רשם שני ציוני דרך היסטוריים: הוא הראשון בפילדלפיה מזה 52 שנים שקולע לפחות 50 נקודות, לוקח לפחות 15 ריבאונדים ומוסר 5 אסיסטים. השחקן הקודם שעשה זאת - ווילט צ'מברליין. כמו כן, אמביד הוא הראשון בסיקסרס שקולע 50 נקודות מאז אלן אייברסון ב-2005.

"שורה סטטיסטית יוצאת מן הכלל"

אמביד לא היה הגיבור היחיד של הלילה. גם לג'מאל מארי מדנבר היה משחק מהסרטים. הגארד הנהדר סיים עם 50 נקודות (21 מ-25 מהשדה, 8 מ-10 לשלוש) ו-6 ריבאונדים ב-38 דקות ב-103:120 בחוץ על קליבלנד. מארי הוא הראשון בתולדות ה-NBA שקולע 50 נקודות מבלי ללכת פעם אחת אל קו העונשין.
"להיות כל כך יעיל כמו שהוא היה היום, זה חתיכת ציון דרך. זאת שורה סטטיסטית יוצאת מן הכלל", החמיא לו מאמנו, מייק מאלון, שדרש ממנו לאחרונה לזרוק יותר ולמסור פחות.
הרגע הגדול של מארי הגיע ברבע הרביעי כאשר קלע שלוש שלשות תוך 65 שניות, שסידרו לנאגטס יתרון של 21 נקודות וסגרו את הסיפור. "פשוט קלעתי את הזריקות שלי. זה נחמד לעשות היסטוריה, זאת סטטיסטיקה מגניבה", אמר בנונשלנטיות במסיבת העיתונאים אחרי המשחק.