בפנאתינייקוס עדיין מתקשים לעכל את ההפסד אתמול (שלישי) למכבי ת"א, במשחק מספר 1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף של היורוליג. בהודעה רשמית מטעם המועדון שפורסמה ברשת X (לשעבר טוויטר) יצאו היוונים בהאשמות קשות נגד השיפוט והנהלת היורוליג באופן כללי, כשבין השאר טענו כי התקבלו החלטות שיפוט לרעתם לטובת הצהובים בעקבות המצב הביטחוני בישראל.
"פעם נוספת, חזינו בטעויות גסות ברגעי ההכרעה של היורוליג, שמזכירים לנו את הטבח שעברנו בתקופה של ג'ורדי ברתומיאו (נשיא היורוליג הקודם)", נכתב בהודעה. "אנחנו לא רוצים להאמין שהדברים הנוראיים והטרגיים שקורים מסביב לעולם (ברוסיה, אוקראינה, ישראל ופלסטין) יכולים להשפיע על ההחלטות שמתקבלות במשחק כדורסל, אבל לצערינו, נוכח הטעויות הקשות במשחק אתמול, אנחנו לא יכולים לחשוב על אף סיבה אחרת".
1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א בונזי קולסון מול שחקן פנאתינייקוס מריוס גריגוניס
שחקן מכבי ת"א בונזי קולסון מול שחקן פנאתינייקוס מריוס גריגוניס
השיפוט נטה לטובת מכבי ת"א? בונזי קולסון מול מריוס גריגוניס
(צילום: Andreas Papakonstantinou / Tourette Photography)
וויד בולדווין שנפצע ובונזי קולסון
(ONE)
עוד כתבו: "המשחק אמור לשמש כתרופה שתעזור לרפא את הפצעים, וזה די ברור שהכדורסל אמור להישאר מחוץ לכל זה ושזה לא ישפיע על המשחק. פנאתינייקוס הוכיחה לאורך כל שנות קיומה עד כמה היא אוהבת את המשחק והשקיעה זיעה וכסף כדי לשמח מיליוני אוהדים לאורך השנים ושמה הכל על השולחן. המועדון קיים 116 שנה, יותר מחלק מהמדינות. לסיום, נבקש להפסיק לזלזל במוצר".
בנוסף להודעה הזו, פירסם הבעלים של פנאתינייקוס, דימיטריס ינאקופולוס, סטורי בחשבון האינסטגרם שלו בו כתב: "האם יש מקום לפוליטיקה בספורט המקצועני?".
ההודעה הזו מצטרפת לטענות נגד השיפוט מצד מאמן פאו, ארגין עתמאן, בסיום המשחק. הטורקי עזב את מסיבת העיתונאים באמצע מבלי שענה על השאלות. לפני כן אמר: "אנחנו לא שיחקנו טוב, אבל מכבי ת"א קיבלה שתי עבירות לשלוש זריקות עונשין, זה הזוי. שריקות מגוחכות. זה לא כדורסל הוגן לתת להם הזדמנות לקלוע שש נקודות בקלות. אנחנו ננצח בסדרה הזו, ונעפיל לפיינל-פור בסופו של דבר כי אנחנו טובים יותר".
במשחק עצמו פנאתינייקוס ברחה ליתרון דו ספרתי לאחר רבע שני מצוין בהובלת מתיאס לסור (22 נקודות) וקוסטאס סלוקאס (12 ו-13 אסיסטים) אך נחנקה ברבע הרביעי וראתה את מכבי ת"א מבצעת קאמבק נהדר שכלל הופעה מצוינת מצד בונזי קולסון (18 נקודות) וסל גדול במאני טיים של לורנזו בראון.
שתי הקבוצות ייפגשו שוב מחר (חמישי, 21:15) למשחק מספר 2 שייערך גם הוא באואקה באתונה. על פי מה שראינו במשחק הראשון ולאור התגובות אחריו, נראה כי הולך להיות חם לא פחות.