לא מעט חיוכים נרשמו בקרב שחקני דאלאס מאבריקס בירידה לחדר ההלבשה בסיום הניצחון הלילה (בין שבת לראשון) 117:127 על ניו אורלינס. לוקה דונצ'יץ' שוב היה מעל כולם כשרשם טריפל דאבל תשיעי העונה (34 נקודות, 10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים), כריסטיאן ווד היה נפלא גם הוא כשהפגיז 28 נקודות ב-24 דקות, אך הגיבור המפתיע של הקבוצה מטקסס היה דווקא ג'יידן הארדי בן ה-20.
הרוקי, שנבחר הקיץ בסיבוב השני בדראפט בידי המאבריקס עלה מקצה הספסל של ג'ייסון קיד וסיפק הופעה נהדרת שכללה 15 נקודות ב-21 דקות, ב-7 מ-9 מהשדה - שיא קריירה לרוקי הצעיר ב-NBA. הארדי גם סיפק מהלכים גדולים, כולל מהלכי בידוד בהם לא ספר את שומריו וחדר עד הטבעת, תוך כדי שהוא מפגין יכולת סיום מרשימה, מלוטשת - ובעיקר מפתיעה.
1 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס ג'יידן הארדי
שחקן דאלאס מאבריקס ג'יידן הארדי
גנב את ההצגה בניצחון דאלאס. ג'יידן הארדי
(רויטרס)
לוקה דונצ'יץ' פירגן להארדי בסיום: "מדהים. הוא נתן לנו מהירות במשחק. הוא פשוט רץ כל הזמן והפליקנס לא הצליחו לעצור אותו. הוא שחקן מצוין, אתם יכולים לראות את זה בעצמכם". גם מאמן דאלאס, ג'ייסון קיד, היה שבע רצון מההופעה של שחקנו: "הוא השתפר בכל תחום ועובד קשה מאוד. הוא לומד מה זה להיות מקצוען. אפשר לראות שאין בו פחד. הוא שחקן צעיר שמשחק ליד מגה-כוכב, והוא מרגיש שהוא שייך".
הארדי החל את העונה בקבוצת הבת של דאלאס בליגת הפיתוח טקסס ריינג'רס, וקלע במדיה 28 נקודות בממוצע למשחק. בסיום המשחק הסביר הגארד את מה שהראה על הפרקט: "זה תוצאה של העבודה הקשה ולשעות הרבות שאני משקיע באימונים, וההתמדה. עשיתי במשחק את מה שאני עושה באימונים. אני לא מפחד מאף אחד, רק משחק כדורסל. כך עשיתי כל חיי".
הניצחון הלילה החזיר את המאבריקס למסלול, לאחר התבוסה הקשה לסלטיקס שקטעה להם רצף של שבעה ניצחונות. משחקה הבא של דאלאס יהיה בלילה שבין שני לשלישי, כשתתארח אצל אוקלהומה סיטי ת'אנדר.

לברון והלייקרס לא עוצרים

קצת לפני סיום השנה האזרחית, קצת לפני יום הולדתו ה-38 של לברון ג'יימס - ספגו הלייקרס הפסד למיאמי, בסיומו הביע קינג ג'יימס את מורת רוחו מחוסר ההישגיות של הלייקרס. בנאום די חריג, שיתף הכוכב בנוגע לתסכולו והכריז כי הוא רוצה לשחק בקבוצה שמשחקת על האליפות.
נראה שחבריו של לברון לקחו ללב את הדברים שאמר, כי מאז רשמה הקבוצה חמישה ניצחונות רצופים, תוך כדי שהיא מראה יכולת משופרת להפליא. הלילה ניצחו הלייקרס את סקרמנטו, ושיפרה את מאזנה ל-21:19. קינג ג'יימס כמובן נמצא בכושר נפלא לאורך כל הרצף הזה, כשבאופן סמלי, הוא קולע בממוצע 38 נקודות למשחק מאז שחגג 38 חורפים.
"אנחנו בכיוון הנכון", אמר מאמן הלייקרס דרווין האם בסיום. "אנחנו לומדים מהטעויות שלנו. בסופו של יום, כל מה שעברנו הייתה חוויה מלמדת עבורנו". תומאס בראיינט היה נהדר גם הוא בניצחון ל.א. הלילה כשסיים עם 29 נקודות ו-14 ריבאונדים. הסנטר היה בעננים לאחר הניצחון הלילה: "ההופעה היום מלמדת הרבה על הביטחון שלנו כרגע, ועל האגרסיביות והקשיחות שאנחנו מנסים להביא לכל משחק. אני יודע שכל השחקנים גאים אחד בשני".