דני אבדיה יפתח באופן רשמי את העונה השנייה שלו ב-NBA בלילה שבין רביעי לחמישי, במשחק של וושינגטון מול טורונטו, והערב (שלישי) הוא דיבר בהרחבה במסיבת עיתונאים.
אבדיה התייחס בין השאר לחזרה שלו מפציעה: "המאמן והצוות המקצועי, יחד עם כל החברים לקבוצה, מנסים לעזור לי, נותנים לי עצות ואני מקשיב לכל מילה שהם אומרים. עברנו תקופת הכנה טובה, אני מרגיש שאני ממש מוכן ומצפה לפתיחת עונה טובה. יש לנו שחקנים טובים בקבוצה, אנחנו מניעים את הכדור מצוין, מביאים אנרגיה מהספסל ותמיד מנסים להשתפר".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה. העונה השנייה בפתח
(צילום: AP)
"ציפיתי בהתחלה להיות טוב יותר מאשר לפני הפציעה, אבל זה לא דבר שקורה מיד. זה יקרה, אבל זה יהיה תהליך. אני צריך לעבוד קשה, לאט-לאט, כדי להשתפר מיום ליום – וזה מה שאני מנסה לעשות. המטרה הראשונה שלי היא שהקבוצה תצליח, אני רוצה להיות הישראלי הראשון בפלייאוף ולהגיע הכי רחוק שיש. אם זה אומר לבוא מהספסל ולא מהחמישייה, זה בסדר גמור".
"היה לי בקיץ שיקום די ארוך. היו חברים מהקבוצה שעזרו לי לעבוד, לחזק את הקרסול ולחזור לכושר, אז זה לא היה קיץ הכי כיפי בעולם", סיפר הפורוורד הישראלי בן ה-20, "רציתי להרגיש מוכן עוד יותר מאשר בעונה שעברה, והקרבתי את החופש שלי בשביל זה".
על האופציה להארכת חוזהו בוושינגטון שמומשה: "אני אף פעם לא שקט, גם כששיחקתי במכבי תל אביב תמיד הייתי רעב לעוד. אני תמיד רוצה להתקדם כשחקן ובתוך המערכת, להיות טוב יותר ולשפר את עצמי, ולא נח לרגע".
3 צפייה בגלריה
אבדיה מטביע
אבדיה מטביע
"זה לא היה קיץ כיפי". אבדיה בפעולה
(צילום: AP)
על הביקורת מצד בראדלי ביל, שאמר לו שהוא צריך להיות אגרסיבי יותר, אמר אבדיה: "לשמוע עצה משחקן כמוהו זה תמיד טוב. בסך הכל אני חושב שאני בחור אגרסיבי, אבל אני צריך זמן כדי לחזור לעצמי. אני לא רוצה להשתמש בזה כתירוץ, אבל אני עדיין בתהליכי חזרה עם הגוף שלי. שישה חודשים זה הרבה זמן להיות בחוץ, תהיו בטוחים שהאגרסיביות נשארה".
כשנשאל מה הוא למד על עצמו בשנה האחרונה, השיב אבדיה: "למדתי שאני חזק מאוד מנטלית. השנה הראשונה הייתה עוד שנת קורונה, העיר לא הייתה חיה ושיחקנו בלי קהל. הרבה דברים היו קשים לעיכול במהלך העונה. מוסר העבודה שלי נשאר אותו דבר, גם שמחת החיים, ומפה אני רוצה רק להתקדם".
3 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
אבדיה מקשיב לעצות שלו. בראדלי ביל
(צילום: AP)
"יש יותר שטף בכדורסל והכדור זורם יותר, אלה דברים שאנחנו נוגעים בהם. צורת הכדורסל הטובה ביותר לדעתי היא להניע את הכדור ולדאוג שכולם יגעו בו, זה משהו שאנחנו שמים עליו דגש", סיפר אבדיה על העבודה עם צוות האימון החדש, בראשות ווס אנסלד ג'וניור. "כחמישייה השנייה אנחנו באים עם אנרגיות. האנרגיה והתנועה של הכדור בהתקפה זה משהו שאנחנו מנסים להמשיך בו. אני עדיין לא במאת האחוזים שלי ומצפה ליותר טוב מעצמי, אבל אני לא ממהר לשום מקום. יש לנו 82 משחקים העונה, שבהם יהיו הזדמנויות כאלה ואחרות. אני מאמין שבמהלך העונה ארגיש יותר בנוח גם מנטלית וגם גופנית".
בתוך כך, ב-ESPN דווח שהסנטר דניאל גאפורד הסכים להארכת חוזהו בוויזארדס בשלוש שנים נוספות תמורת 40 מיליון דולר. גאפורד בן ה-23 הובא בעונה שעברה במסגרת טרייד עם שיקגו בעקבות פציעתו של תומאס בראיינט בינואר, והציג יכולת טובה מהספסל. בראיינט אגב לא יהיה כשיר לפתיחת העונה של וושינגטון, מאחר שהוא מתאושש עדיין מניתוח ברצועה הצולבת.