נבחרת קנדה רשמה היום את גדול הישגיה בגביע העולם בכדורסל, כשזכתה במדליית הארד בצורה הכי דרמטית שיש עם עם ניצחון על 118:127 בהארכה על ארה"ב, ששוב נותרה מחוץ לפודיום.
מאמן נבחרת קנדה ג'ורדי פרננדס התרגש במיוחד מההישג, ובמסיבת העיתונאים שלאחר טקס חלוקת המדליות הודה לשני אנשים, כולל מי שמשמש כיועץ לנבחרת קנדה - דייויד בלאט. "אני רוצה להודות לאשתי קלסי ולבלאט", אמר פרננדס. "הוא כמו מלאך בשבילי, תמיד נמצא שם עבורי". גם בעמוד הטוויטר של מכבי ת"א בירכו את בלאט על ההישג.
הגיבור של קנדה במשחק היה ללא ספק דילון ברוקס המושמץ. הגארד התפוצץ עם 39 נקודות, כולל 7 מ-8 מחוץ לקשת. הוא שבר את שיאו של קארל ריד מ-1954 עם מספר הנקודות הרב ביותר של שחקן קנדי במשחק באליפות העולם. ב-18 השנים האחרונות רק שחקן אחד קלע יותר ממנו - דירק נוביצקי הגרמני, שקלע 47 נקודות נגד אנגולה ב-2006. בנוסף, מדובר במספר הנקודות הגבוה ביותר שקולע שחקן במשחק זכייה במדליה באליפות העולם אי פעם.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת קנדה דילון ברוקס
שחקן נבחרת קנדה דילון ברוקס
הופעה בלתי נשכחת. ברוקס
(מתוך האתר של פיב"א)
קנדה גם הבטיחה את השתתפותה בטורניר הכדורסל האולימיפי בקיץ הבא בפריז. "המטרה היא לזכות באולימפיאדה", הצהיר הכוכב של הקנדים שיי גילג'ס-אלכסנדר, שהיה נפלא גם הוא וקלע 31 נקודות, להן הוסיף 12 אסיסטים ו-6 ריבאונדים. "אני מלא ביטחון, יש לנו נבחרת טובה מאוד, וככל שנהיה יותר זמן ביחד נהיה יותר טובים".