"אי אפשר לנצח עם הגנה כזאת", הודו במכבי ת״א אחרי ההפסד אתמול (שישי) 100:90 לבולוניה, שסגר לצהובים שבוע כפול ביורוליג וקטע להם רצף של שני ניצחונות מה שהוריד אותם למקום התשיעי בטבלה עם מאזן של שבעה ניצחונות לעומת שישה הפסדים.
הצהובים הצליחו לעשות את העבודה בצד אחד של הפרקט אחרי שלורנזו בראון סיים ערב נהדר התקפית עם 26 נקודות ו-5 אסיסטים, לצידו היה זה וויד בולדווין שסיים עם 20 נקודות כשהשניים סגרו את המחצית הראשונה בשוויון 49:49 אבל אז במחצית השנייה שחקניו של עודד קטש חזרו לסורם עם ההגנה הרכה האופיינית להם שאיפשרה למארחת לנצל את ההזדמנות מכל נקודה על הפרקט ולעלות ליתרון דו ספרתי ממנו כבר הצהובים התקשו לחזור. בדקות האחרונות היה עוד ניצוץ קטן עם מאמץ של הצמד כולל ג׳וש ניבו ובונזי קולסון מה שקירב את מכבי עד לשלוש הפרש, אבל בדיוק שם זה נעצר.
2 צפייה בגלריה
בראון צופה בקורדנייה
בראון צופה בקורדנייה
ההגנה של מכבי לא תיפקדה, שוב
(צילום: Virtus Segafredo Bologna)
"היה לנו הפסד קשה", אמר אנטוניוס קליבלנד שסיים את הערב עם 5 נקודות בלבד ו-3 ריבאונדים, "אנחנו צריכים להיות טובים יותר הגנתית. קשה לנצח משחקים כשאתה מאפשר 100 נקודות. אנחנו צריכים לחזור לעניינים במשחק הבא ולהגן, להיות יותר טובים בצד ההגנתי ואז הדברים יסתדרו. אנחנו צריכים למצוא את האנרגיה הנכונה בצד ההגנתי למשך 40 דקות כקבוצה. אני מצפה כבר למשחק הבא כדי לחזור למסלול".
עודד קטש סיכם את הערב: "התקפית עשינו דברים נכונים במשחק הזה, אבל אנחנו צריכים להיות יותר מחוייבים בהגנה. אנחנו לא יכולים לנצח משחקים בעיקר כאן מול קבוצה כמו בולוניה ולקבל 100 נקודות. זה לא קל עבורנו, אנחנו בתוך סיטואציה קשה, אבל אני חושב שאנחנו טובים מספיק כדי לנצח משחקים כאלה, ובגלל זה אני קצת מאוכזב. אנחנו יכולים להפסיד משחקים, אבל אנחנו לא יכולים לקבל 100 נקודות. אנחנו צריכים להיות בפוקוס ולהיצמד לתוכנית המשחק שלנו יותר".
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"לא יכולים לקבל 100 נקודות". קטש
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
כעת הצהובים רוצים לראות מי מהשחקנים הזרים יסכים להגיע לארץ לקראת המשחק הראשון בליגה ביום שני הקרוב מול בני הרצליה. בקבוצה צפויים להודיע כבר הערב מי מהשחקנים יגיע, אם בכלל. הכוונה של מכבי היא לא לעזוב את "בסיס האם" בבלגרד, ולמעשה להמשיך לשהות שם כל עוד המצב הביטחוני הנוכחי נשאר בעינו.
הקבוצה בעצם תגיע למשחקי הליגה בישראל בשיטת גיחות קצרות - וליומיים בלבד - ולאחר מכן תחזור לבלגרד. מה שלטענת הקבוצה אמור לעזור לשחקנים לקבל החלטה חיובית. במכבי העלו רעיון בימים האחרונים על כך שלא כל הקבוצה תמריא מבלגרד לכיוון ישראל בכל פעם, ולמעשה הצוות המקצועי יחד עם השחקנים הישראלים יגיעו ארצה, בתוספת ל-2-3 זרים בכל פעם, וכך למעשה תיעשה רוטציה בסגל הזרים.