סוף תקופה בכדורסל האירופי. קייל היינס, מגדולי השחקנים ששיחקו ביבשת בעשור וחצי האחרונים, ואחד האמריקאים המעוטרים ששיחקו באירופה, הודיע היום (רביעי) על פרישה בגיל 38. בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות אמר: "אני מודיע באופן רשמי על פרישה מכדורסל. זה היה מסע מופלא". באמתחתו של שחקן הפנים יש לא פחות מ-20 תארים בכדורסל האירופי, מתוכם ארבע זכיות ביורוליג.
היינס הוסיף מילות פרידה מקבוצתו האחרונה, מילאנו, באינסטגרם: "רציתי להגיד תודה למילאנו על ארבע השנים שבילינו יחד. גרמתם לי ולמשפחתי להרגיש בבית מההתחלה. קשה לי לתאר במילים עד כמה אני אסיר תודה. תודה לחבריי לקבוצה על המסע שלנו יחד. אני בטוח שתהיה לי בעתיד הזדמנות להתחיל פרק חדש במילאנו. בכל מקרה - המועדון תמיד יהיה בלבי".
1 צפייה בגלריה
קייל היינס מסמן את מספר אליפויות אירופה שיש לו
קייל היינס מסמן את מספר אליפויות אירופה שיש לו
תולה את הנעליים. קייל היינס מסמן את מספר אליפויות אירופה שיש לו אחרי הזכייה עם צסק"א
(צילום: AFP)
היינס, סנטר נמוך מימדים (1.98 מטר בלבד) לא הצליח להיבחר בדראפט והחל את דרכו בכדורסל האירופי בוורולי מליגת המשנה באיטליה ב-2008. שנתיים לאחר מכן הוא עבר לבאמברג מהליגה הגרמנית, אותה הוביל לזכייה בדאבל תוך כדי שהוא נבחר ל-MVP של סדרת הגמר. ההצלחה שלו בגרמניה תפסה את תשומת ליבה של אולימפיאקוס, שהחתימה אותו וקצרה מיד את הפירות.
בשנתיים שלו באולימפיאקוס הוא זכה עמה באליפות אחת ופעמיים ביורוליג, תוך כדי שהוא מציג יכולת נפלאה גם בהגנה וגם בהתקפה. אחרי שהכה את צסק"א בשני הפיינל-פורים ב-2012 ו-2013, הוא עזב את יוון למועדון הפאר הרוסי בו שיחק שבע שנים, שהיו המפוארות בקריירה שלו ומהתקופות היפות של צסק"א עצמה.
בשבע העונות שלו בבירת רוסיה גרף היינס עוד שני תארי יורוליג (2016 ו-2019) תוך כדי שהוא נבחר פעמיים לשחקן ההגנה של העונה - זאת בנוסף לשש אליפויות רצופות ב-VTB.
ב-2020, כשהוא בן 34, חתם היינס בכסף הגדול של מילאנו, וגם כאן לא נעצרה מלאכת זלילת התארים של הסנטר המעוטר. הוא זכה יחד עם מילאנו בשלוש אליפויות איטליה (שלוש רצופות, כולל אחת בעונה שעברה, שהייתה האחרונה שלו בקריירה) ובשני גביעים.