בפעם הראשונה בתולדותיה: גרמניה זכתה במונדובאסקט! החבורה של גורדון הרברט ניצחה היום (ראשון) את סרביה 77:83 בגמר הראשון בתולדותיה והראשון על טהרת אירופה מאז 2006, בעיר פסאי שבפיליפינים.
ערב פתיחת אליפות העולם בכדורסל 2023, מעט מאוד האמינו שזו תהיה הזוכה - או שזו תהיה הסגנית - אבל ספק אם יש ראויה יותר ממנה. הגרמנים הגיעו לחצי הגמר בתור הנבחרת הבלתי מנוצחת היחידה, ובו הדיחו את המועמדת הבכירה לזכייה, ארה"ב, בתום הצגה נפלאה ובלתי נשכחת. מדובר כמובן בהישג השיא של גרמניה, שלפני 30 שנה זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה בהדרכתו של סבטיסלב פשיץ', מאמן נבחרת סרביה כיום.
6 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה
שחקני נבחרת גרמניה
זכייה היסטורית. שחקני נבחרת גרמניה עם הגביע
(צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
6 צפייה בגלריה
שחקני גרמניה חוגגים
שחקני גרמניה חוגגים
אלופי העולם. שחקני גרמניה חוגגים
(צילום: EPA/FRANCIS R. MALASIG)
6 צפייה בגלריה
שרודר
שרודר
ה-MVP. שרודר
(צילום: REUTERS/Lisa Marie David)
6 צפייה בגלריה
אלכסה אבראמוביץ'
אלכסה אבראמוביץ'
21 נקודות שלו לא הספיקו. אבראמוביץ' מתוסכל בסיום
(צילום: REUTERS/Eloisa Lopez)
קפטן הוהכוכב של גרמניה בטורניר דניס שרודר היה מצוין גם היום והוביל את קלעי המשחק עם 28 נקודות - כולל כאלו חשובות בקלאץ'. בסיום הוא גם נבחר ל-MVP של הטורניר, אחרי שהעמיד ממוצעים של 19.1 נקודות ו-6.1 אסיסטים. פרנץ ואנגר - שנפצע במשחק הראשון של הטורניר אך חזר ברבע הגמר והיה גורם משמעותי מאוד בהגעה לקרב על התואר - סיים עם 19 נקודות ו-7 אסיסטים.
סרביה נטולת ניקולה יוקיץ' (וסוללת כוכבים אחרים שלא הופיעו) סיימה טורניר אדיר מבחינתה בטעם מעט חמוץ. הכוכב הגדול והמנהיג שלה בוגדן בוגדנוביץ' קלע 17 נקודות, אבל רק 2 במחצית השנייה. אלכסה אבראמוביץ' הוביל אותה במשחק עם 21. סרביה כמעט חזרה מפיגור דו ספרתי עמוק בתוך הרבע האחרון - אבל מרקו גודוריץ' החטיא שלשה פנויה, ושרודר נעץ את המסמר האחרון.

מהלך המשחק

שלשה של סטפן יוביץ' ודאנק של ניקולה יוביץ' העלו את סרביה ל-0:5 מהיר. הגרמנים חזרו עם ארבע נקודות רצופות, ו-2:20 דקות מהפתיחה אניין דובריץ' הסרבי נפצע ועזב את הפרקט בעזרת אנשי הצוות שהרימו אותו. המשחק נפתח בקצב גבוה מאוד והיתרון עבר מצד לצד, שלשה של בוגדן בוגדנוביץ' קבעה 14:16 סרבי כשנותרו 4:39 דקות לרבע. סל של של וניה מרינקוביץ' (9 נקודות ברבע הראשון) העלה את הסרבים ל-21:26, מו ואגנר חתם את הרבע עם סל שצימק ל-26:23.
6 צפייה בגלריה
בוגדנוביץ' מול שרודר
בוגדנוביץ' מול שרודר
פתח חזק. בוגדנוביץ' מול שרודר
(Yong Teck Lim/Getty Images)
המגמה הצמודה נמשכה גם בפתיחת הרבע השני. שלשה של דניס שרודר העלתה את גרמניה ל-35:36. שלשה של בוגדנוביץ' (13 נקודות, 5 מ-7 מהשדה) העניקה לסרבים יתרון של ארבע נקודות (38:42) כשנותרו ארבע דקות להפסקת המחצית. שתי קליעות עונשין של פרנץ ואגנר (14 נקודות) שמרו את גרמניה במשחק, ושלשה של שרודר קבעה מהפך נוסף (42:43 לגרמניה). שתי קליעות עונשין של בוגדנוביץ' קבעו שוויון 47:47 בסיום הרבע השני.
בפתיחת החצי השני הקצב נרגע, המשחק נהיה מבולגן, אבל הנדנדה המשיכה - סל של שרודר קבע 51:53 גרמני אחרי 3:51 דקות. שרודר המשיך לגלות דומיננטיות והוביל את הגרמנים לריצת 2:13 שהעניקה להם יתרון שיא של 11 נקודות (53:64). הסרבים ניסו לחזור, אבל חמש נקודות של פרנץ ואגנר קבעו 57:69 גרמני לפני 10 הדקות האחרונות אחרי שהגרמנים ניצחו את הרבע 10:22.
6 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת גרמניה
שחקני נבחרת גרמניה
ברחו ברבע השלישי. שחקני נבחרת גרמניה
(צילום: EPA/FRANCIS R. MALASIG)
הסרבים עלו עם אש בעיניים והשיבו את הפער למחוזות החד-ספרתיים. שש דקות לסיום עמד ההפרש על שבע נקודות בלבד לזכות גרמניה (66:73). סרביה עוד הורידה את הפיגור לארבע נקודות, אבל שרודר לקח אחריות והוביל את נבחרתו לניצחון 77:83 ולזכייה ראשונה אי פעם.
פורסם לראשונה: 15:36, 10.09.23