האם אלופת ה-WNBA וה-MVP של הליגה אשתקד, אלנה דלה דון, תיאלץ לוותר על העונה שבפתח? השאלה הזו עושה לא מעט רעש בארה"ב.
דלה דון בת ה-30, שבשנת 2014 חלתה במחלת 'ליים' ובעבר הלא רחוק אף הצהירה שהיא "פוחדת למות ממנה", העבירה לראשי ה-WNBA חוות דעת של רופאיה. אותם רופאים טוענים כי החלטה להצטרף למתחם 'הבועה' בפלורידה, שם תיפתח העונה בשבת הבאה, תסכן משמעותית את חייה, בטח כשווירוס הקורונה משתולל בארה"ב ולא מעט שחקניות שנדבקו בנגיף והחלימו ממנו - יהיו לידה במהלך האימונים והמשחקים.
2 צפייה בגלריה
אלנה דלה דון
אלנה דלה דון
כואב הלב. דלה דון
(צילום: MCT)
דלה דון חשבה שבעקבות כך תוכל לקבל את שכרה ולא להגיע ל'בועה', אך ראשי הליגה הודיעו כי בדיקה שלהם בעניין הראתה כי כוכבת וושינגטון מיסטיקס כשירה לשחק. "בקשתה לבטל את הצטרפותה מסיבות בריאותיות נדחתה", נאמר בהודעת הליגה. המשמעות: דלה דון צריכה לבחור - לשבת בבית ולא לקבל דולר אחד או לשחק ולסכן את בריאותה.
"אני אוהבת את הקבוצה שלי, זכינו בעונה האחרונה באליפות מדהימה ואני רוצה לשחק! אבל השאלה היא האם מתחם 'הבועה' בטוח בשבילי", אמרה.
2 צפייה בגלריה
אלנה דלה דון
אלנה דלה דון
אלופת ה-WNBA המכהנת. דלה דון עם חברותיה בוושינגטון
(צילום: AFP)
הערב (רביעי) כבר פרסמה מכתב חריף ונוגע ללב ב"Players' Tribune", בו חשפה: "אני לוקחת 64 כדורים כל יום. 25 לפני ארוחת הבוקר, 20 אחריה, 10 לפני ארוחת הערב ו-9 לפני השינה. אני מרגישה שזה הורג אותי. אין לי את המשכורת של שחקן ב-NBA ואין לי את הרצון להיכנס למלחמה עם ה-WNBA. יש לי שתי ברירות, ואת האמת זה כואב".