האחיות ליאור וירדן גרזון נחשבות לתקוות הגדולות של כדורסל הנשים הישראלי, בטח לקראת אליפות אירופה הביתית, שתיפתח בעוד שלושה חודשים בהיכל קבוצת שלמה. שתי שחקניות שיכולות לשחק בכמה עמדות, אתלטיות וכאלו שעברו כבר בכל הנבחרות הצעירות בכחול-לבן.
אבל עוד לפני היורובאסקט, יש לכל אחת מהשתיים משימה - רחוק מארץ הקודש, בארה"ב: לנסות ולהגיע עם המכללה שלה כמה שיותר רחוק בטורניר ה-NCAA, שייפתח בסוף השבוע, וכפי שאתם יודעים מטריף כבר מעכשיו את אמריקה.
3 צפייה בגלריה
 ליאור גרזון, ירדן גרזון, כדורסל מכללות
 ליאור גרזון, ירדן גרזון, כדורסל מכללות
בדרך למפגש פיקנטי. האחיות גרזון
(צילום פרטי)
3 צפייה בגלריה
ירדן גרזון
ירדן גרזון
אחת השחקניות המרכזיות באינדיאנה. ירדן גרזון
(צילום: AP)
שיבוץ לוח משחקי הטורניר הארצי נערך הלילה (בין ראשון לשני) ובו רצה הגורל נקבע כי אחת מהאחיות גרזון, אם וכאשר, לא תעבור את הסיבוב השני. זאת מאחר שהמכללות של ליאור וירדן צפויות להיפגש ראש בראש לקרב פינקטי למדי.
אינדיאנה של ירדן מדורגת ראשונה באזור גרינבייל ותפגוש בסיבוב הראשון יריבה שתגיע מהפליי-אין (נברסקה או מישיגן סטייט). אוקלהומה של ליאור מדורגת שמינית ותתמודד מול מיאמי. אם השתיים יחגגו ניצחון, הן יאלצו להיפגש אחת מול השנייה בסיבוב הבא.
3 צפייה בגלריה
ליאור גרזון
ליאור גרזון
נבחרה אשתקד לשחקנית המשתפרת של קונפרנס הביג איסט. ליאור גרזון
(צילום: AP)
ליאור (21), שהגיעה לאוקלהומה אחרי שנתיים בווילאנובה, נבחרה אשתקד לשחקנית המשתפרת של קונפרנס הביג איסט והעונה מעמידה ממוצעים של 10.9 נקודות, 3.5 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים. במשחקה האחרון קלעה 11 נקודות ב-19 דקות ב-57:64 של אוקלהומה על טקסס.
ירדן (19) היא אחת השחקניות המרכזיות באינדיאנה ולאחרונה אף נבחרה לרוקית השנה בקונפרנס הביג-10 בשקלול קולות של מאמנים וכלי תקשורת בארה''ב. בכך, הפכה לשחקנית השמינית בהיסטוריה של אינדיאנה להיכנס לרשימה היוקרתית. הישראלית רושמת עד כה עונה מוצלחת, ומעמידה ממוצעים של 11.3 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-3.1 אסיסטים בממוצע למשחק. ירדן קלעה העונה בספרות כפולות ב-16 משחקים ונבחרה ארבע פעמים במהלך העונה לרוקית השבוע של הקונפרנס.