יומיים לאחר שפילדלפיה הודיעה כי מפסיקה לנהל שיחות בנוגע לטרייד אפשרי על ג'יימס הארדן, המזוקן גרם לסערה כשאמר דברים קשים על הנשיא לענייני כדורסל של המועדון, דריל מורי. הסיקסרס הודיעו להארדן כי הם מצפים ממנו להתייצב לפתיחת האימונים, זאת לאחר שהשיחות עם הקליפרס על טרייד אפשרי לא צלחו.
הדברים של הארדן נאמרו במסע יחסי ציבור שהוא עורך בימים אלה בסין, מדינה בה דריל מורי עורר סערה ב-2019, כאשר יצא נגד פעולות המדינה בהונג קונג. "דריל מורי הוא שקרן, לעולם לא אהיה חלק מארגון שהוא חלק ממנו", אמר הארדן. "אחזור על כך שוב - דריל מורי הוא שקרן ולעולם לא אהיה חלק מארגון שהוא חלק ממנו". לאחר שאמר דברים אלה, זכה הארדן לתשואות מהקהל המקומי שהגיע לראות אותו.
1 צפייה בגלריה
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'יימס הארדן עם הנשיא לענייני כדורסל דריל מורי
שחקן פילדלפיה סיקסרס ג'יימס הארדן עם הנשיא לענייני כדורסל דריל מורי
גרם לסערה. ג'יימס הארדן עם דריל מורי
(AP Photo/Chris Szagola)
הסאגה בין הארדן לפילדלפיה החלה כאשר השחקן דרש חוזה מקסימום, דבר שמורי לא הסכים לתת לו. עקב כך, הגארד, שכיכב 10 פעמים באולסטאר ה-NBA, דרש לעבור בטרייד לקבוצה אחרת. על פי אנדרה ווז'רנאוסקי, פילי והקליפרס נכנסו לשיחות, אך אלו עלו על שרטון בעקבות דרישות מוגזמות מצד הסיקסרס.
מורי והארדן שיתפו פעולה עוד ביוסטון רוקטס, כאשר מורי היה הג'נרל מנג'ר של הקבוצה. הוא בנה את הקבוצה סביב הארדן, ועשה דבר דומה בפילדלפיה, אליה עבר השחקן ב-2022.
הארדן נבחר במקום השלישי בדראפט על ידי אוקלהומה סיטי ת'אנדר ב-2009 ושיתף במדיה פעולה עם ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט. ב-2012 עבר ליוסטון, במדיה שיחק תשע עונות ונבחר ל-MVP של העונה הסדירה ב-2018. כשחקן הרוקטס הוא סיים שלוש פעמים כמלך הסלים של הליגה, לפני שעזב ב-2021 וחבר מחדש לקווין דוראנט בברוקלין נטס, והרכיב משולש כוכבים יחד עם KD וקיירי ארווינג. במהלך עונת 2021/22, עזב הארדן את הנטס בטרייד ועבר לפילדלפיה.