יוסוף נורקיץ' לעולם לא ישכח את המשחק שהתקיים אתמול (שבת) בו ניצחה קבוצתו פורטלנד טרייל בלייזרס 122:126 את ממפיס גריזליס והבטיחה את מקומה בפלייאוף.
הסנטר הבוסני קלע 22 נקודות והוסיף 21 ריבאונדים ו-6 אסיסטים שעזרו לפורטלנד להגיע לסדרה מול לוס אנג'לס לייקרס (המשחק הראשון בלילה בין שלישי לרביעי). את כל זה הוא עשה שעתיים בלבד אחרי שקיבל הודעה מצערת על מותה של סבתו מקורונה.
3 צפייה בגלריה
יוסוף נורקיץ' פורטלנס טרייל בלייזרס
יוסוף נורקיץ' פורטלנס טרייל בלייזרס
"באנו בשביל לעלות לפלייאוף". יוסוף נורקיץ'
(צילום: AP)
"לא רציתי בכלל לשחק", הודה נורקיץ' לאחר המשחק, "עשיתי את זה בשבילה כי חשבתי על זה שהיא בטח הייתה רוצה שאשחק. אני כל כך שמח שניצחנו ושעלינו לפלייאוף. בשביל זה באנו".
מאוחר יותר פרסם נורקיץ' תמונה שלו ושל סבתו באינסטגרם וכתב: "כל אחד מהטובים ביותר. כולנו של אלוהים וחוזרים אליו. עשינו את זה, סבתא!".
3 צפייה בגלריה
יוסוף נורקיץ'
יוסוף נורקיץ'
נורקיץ' בפעולה. חבריו ניחמו אותו
(צילום: AFP)
לאחר ההפסד לבוסטון ב-2 באוגוסט סיפר נורקיץ' על מחלתה של סבתו ושהוא מתפלל לשלומה: "עברתי הרבה בחיים שלי, ברור שהמגרש הוא המקום הבטוח ביותר עבורי". חבריו לקבוצה חיבקו אותו וניחמו אותו לפני המשחק ובסיומו.
מאמן פורטלנד, טרי סקוט, הגיב: "ברור שזה מרגש. אני לא יכול להיות גאה בו יותר מכך. זה מאוד קשה כשכל העניין הזה היה תלוי מעל הראש שלו כל הזמן, אבל האפשרות שהוא לא ישחק לא עלתה על הפרק. זה היה בראש שלו כל הזמן, אבל הוא רק חשב על זה קצת לפני המשחק וזהו".
סי.ג'יי מקולום סיים את המשחק עם 29 נקודות, מתוכן 14 ברבע האחרון. "הרגשתי בסיום שאני רוצה לשחק עוד הפעם מחר", הוא הגיב. "ידענו שאנחנו חייבים לגמור את הסיפור הלילה ולא רצינו להחמיץ את ההזדמנות הזו".

מוראנט חשף: "בארבעת המשחקים האחרונים שיחקתי עם אגודל שבור"

ואיך הרגישו שחקני הגריזליס בסיום? תסכול כמובן. ג'ה מוראנט, הכוכב הגדול של הקבוצה, חשף: "בארבעת המשחקים האחרונים שיחקתי עם אגודל שבור".
3 צפייה בגלריה
ג'ה מוראנט
ג'ה מוראנט
למרות הפציעה, הפציץ 35 נקודות. מוראנט
(צילום: AP)
למרות זאת, מוראנט רשם ערב ענק של 35 נקודות (13 מ-28 מהשדה), 8 אסיסטים ו-4 ריבאונדים. "אני יכול לומר שאני בהחלט מאוכזב מההפסד", הוא הוסיף. "אף אחד לא אוהב להפסיד. אבל הצד החיובי הוא שאנחנו יודעים שהיינו שם. אנחנו יודעים שנחזור טובים בעונה הבאה".
"אני גאה בכולם - בצוות, בשחקנים", סיכם מוראנט. "שיחקנו עם הרבה מכשולים. כשהגענו לפה עדיין התמודדנו עם פציעות של כמה מהשחקנים, אבל לא ויתרנו. אני גאה במאבק שלנו".
פורסם לראשונה: 08:57, 16.08.20