ככה בדיוק פינטזו הג'נרל מנג'ר של וושינגטון וויזארדס טומי שפרד, והמאמן סקוט ברוקס, שקבוצתם תיראה במהלך העונה. הטרייד שהביא את ראסל ווסטברוק מיוסטון לעיר הבירה האמריקנית ושלח את ג'ון וול לטקסס, סיפק המון ציפיות. ההתחלה הייתה נוראית, ווסטברוק נפצע, בראדלי ביל שיחק בעיקר לבד, ובהמשך הגיעו גם פציעות של שחקנים משמעותיים (תומאס בראיינט) וכאוס קורונה בתוך הקבוצה שמנע ממנה לשחק תקופה לא קצרה.
אבל בשבועות האחרונים הכל מתחבר לוויזארדס, וב-11 הימים האחרונים הקבוצה ניצחה שבעה משחקים רצופים, חלקם מול יריבות איכותיות כמו יוטה, בעלת המאזן הטוב ב-NBA, וגולדן סטייט של סטף קרי.
2 צפייה בגלריה
ראסל ווסטברוק, סקוט ברוקס
ראסל ווסטברוק, סקוט ברוקס
ווסטברוק וברוקס. וושינגטון נראית מצוין
(צילום: AP)
לפנות בוקר (בין שישי לשבת) וושינגטון שייטה לניצחון נוח ב-20 הפרש (109:129) בחוץ נגד אוקלהומה סיטי, שבחרה במהלך העונה לשנות קונספציה ולעבור ל"טנקינג" כדי להגדיל את סיכויה לקבל בחירת דראפט גבוהה בסיבוב הראשון.
עבור ווסטברוק היה זה משחק מרגש. הוא אמנם שיחק בעבר נגד הקבוצה שבחרה אותו במקום הרביעי בדראפט 2008 (אז עוד כסיאטל סופרסוניקס), ובמדיה העביר 11 מתוך 13 העונות בליגה, אבל לא בכושר הנוכחי שלו. הרכז בן ה-32 רשם טריפל דאבל 14 ב-16 משחקיו האחרונים - 37 נקודות, 11 ריבאונדים ו-11 אסיסטים - ונראה כמו אותו שחקן שזכה בתואר ה-MVP בשנת 2017 במדי הת'אנדר, וגם סיים פעמיים כמלך הסלים של הליגה.
ווסטברוק, כאמור, הגיע כבר לאוקלהומה סיטי כשחקן של קבוצה אחרת, כשלבש את הגופייה של יוסטון בעונה שעברה. אז הקהל קיבל אותו בתשואות, אולם הלילה הוא שיחק מול אולם ריק מכיוון שלת'אנדר עדיין אסור להכניס אוהדים לאולמם הביתי שלהם. אבל האוהדים לא שכחו את ווסטברוק, והריעו לו מחוץ למגרש לפני ואחרי ההתמודדות.
"זה היה בהחלט שונה, במיוחד עבורי", אמר ווסטברוק. "להגיע לכאן וכשהאולם כל כך שקט. אני בטוח שזה היה שונה גם לשחקני הת'אנדר". למרות שלא היו אוהדים, ווסטברוק הצליח להתנחם בעובדה שהביא בסיום לאחת מעובדות אוקלהומה סיטי, אותה הוא מכיר מהתקופה בה שיחק במועדון, את נעלי המשחק שלו.
2 צפייה בגלריה
ווסטברוק וביל חוגגים
ווסטברוק וביל חוגגים
ווסטברוק וביל. העונה תקום ותיפול על שניהם
(צילום: רויטרס)

ארווינג: "מחויב לעבודה שלי למען אללה"

קיירי ארווינג, כוכבה של ברוקלין, החליט להתייחס לשמועות בנוגע לכך שהמיר את דתו מנצרות לאיסלאם אחרי הניצחון של ברוקלין על בוסטון 104:109. בימים האחרונים התבטא ארווינג ברשתות החברתיות בעניין, ובמסיבת העיתונאים בסיום הניצחון אמר: "אני לוקח חלק ברמדאן יחד עם רבים מאחיי ואחיותיי המוסלמים".
על הצום עצמו, אמר ארווינג: "צריך להתרגל. להיות מחויב לעבודה שלי למען אללה, ולהמשיך עם ההדרכה שלו. שמח להיות חלק מהקהילה שלי, ולעשות את הדברים הנכונים. אני בעיקר מרגיש מבורך ואסיר תודה".
כשנשאל האם המיר את דתו, ארווינג כבר נשמע קצת יותר מסויג: "אני לא רוצה להיכנס לכל העניין של מוסלמים, נוצרים ויהודים. לא רוצה לערב את זה בכדורסל".
את המשחק עצמו סיים ארווינג עם שורה סטטיסטית ורסטילית של 15 נקודות, 11 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל לא היה במיטבו מבחינת הקליעה (4 מ-19 מהשדה).