ג'ייסון טייטום הוכיח הלילה (בין שלישי לרביעי) פעם נוספת כי מדובר באחד הכוכבים הכי גדולים ב-NBA. פורוורד בוסטון להט עם 50 נקודות וסחף את קבוצתו ל-100:118 על וושינגטון - ניצחון שהבטיח לסלטיקס את הכרטיס לפלייאוף ומפגש מסקרן מול ברוקלין כבר בסיבוב הראשון.
בוסטון הגיעה לטורניר הפליי-אין אחרי חמישה הפסדים משישה משחקיה האחרונים - וללא ג'יילן בראון הפצוע, אבל היה לה את טייטום ביכולת שיא. הכוכב סיים עם 14 מ-32 מהשדה, 17 מ-17 מהקו, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים ב-41 דקות. מדובר בכמות הנקודות הגבוהה ביותר שהושגה במשחק פליי-אין (לא שהיו הרבה כאלו) והפעם השלישית בקריירה בה טייטום משיג 50 נקודות ומעלה.
2 צפייה בגלריה
טייטום חוגג
טייטום חוגג
טייטום בטירוף
(צילום: gettyimages)
"טייטום לא רק כישרון צעיר, אלא שחקן נהדר", החמיא לו מאמן הוויזארדס, סקוט ברוקס. "בקרוב הוא יהיה MVP בליגה שלנו". השחקן עצמו היה צנוע בסיום: "רק רציתי להיות אגרסיבי, להפעיל לחץ על ההגנה".
טייטום כיכב גם בריצת 2:17 של הסלטיקס בפתיחת הרבע השלישי, שהפכה פיגור ליתרון דו-ספרתי. בכלל, טייטום קלע 32 נקודות מה-50 שלו במחצית השנייה ו-23 רק ברבע השלישי. "ג'ייסון מנהיג שקט. הוא לא צריך להוציא מילה כדי להנהיג", הסביר מאמנו של השחקן, בראד סטיבנס.
2 צפייה בגלריה
טייטום וסטיבנס
טייטום וסטיבנס
טייטום וסטיבנס. "הוא לא צריך להוציא מילה כדי להנהיג"
(צילום: AP)
זה היה אמור להיות קרב נהדר על הנייר בין טייטום לבראדלי ביל, סגן מלך הסלים של הליגה. השניים גדלו בסנט לואיס וידועים כחברים טובים. רק שביל הסתפק ב-20 נקודות ולא ממש איים על טייטום. "הוא כישרון מיוחד", הודה ביל. "אמרתי לו את זה מאז שהוא היה ילד קטן. כך שזה לא מפתיע אותי".
ביל ו-וושינגטון יתמודדו כעת מול אינדיאנה, שהביסה 117:144 את שארלוט, בקרב על הכרטיס השמיני והאחרון לפלייאוף במזרח. "צריך להבין שזה סוג של פלייאוף, כולם חייבים להרים את הרמה שלהם", ציין ביל. "אנחנו חייבים להיות יותר חזקים בראש, זה גם מה שאמרתי לחבר'ה".

גם הממים על טייטום כבשו את הרשת

פורסם לראשונה: 10:48, 19.05.21