עכשיו זה רשמי: עונת ה-WNBA, שהייתה אמורה להיפתח ב-15 במאי ונדחתה בשל מגפת הקורונה, תצא לדרך ב-24 ביולי (שישה ימים לפני זו של ה-NBA). זאת לאחר שהשחקניות הסכימו למתווה הליגה.
העונה למעשה תיערך כולה במתחם בפלורידה ותכלול 22 משחקים בלבד. הצעת ראשי הליגה לתשלום של 60 אחוז מהשכר (בשל העונה המקוצרת) נדחתה על ידי נציגי השחקניות והצדדים הגיעו כבר בליל שבת להסכם חדש, שכעת אושר רשמית. השחקניות יזכו לתשלום מלא (100 אחוז משכרן) וגם אם העונה בסופו של דבר לא תיפתח או תבוטל ברגע האחרון - הן יקבלו את כספן.
1 צפייה בגלריה
אלנה דלה דון
אלנה דלה דון
חוזרות למגרשים. אלנה דלה דון
(צילום: AFP)
כל שחקנית תשוכן בדירה משלה ולאלו עם ילד תינתן האופציה לצרף מטפלת/הורה נוסף. גם שחקניות עם ותק של חמש שנים ומעלה יזכו להטבה של אדם נוסף שיוכל להיות לצידן במתחם. השחקניות שתגענה לחצי וגמר הפלייאוף, ולא נכללות ברשימה הזו, יקבלו גם אופציה לצרף מלווה.
ההתנהלות תתקיים תחת פרוטוקול בטיחות קפדני שמיועד לשמור על ביטחון ובריאות השחקניות, כדי לאפשר המשך רציף של הליגה ללא הפרעות. ב-WNBA מתכננים לבצע בדיקות יומיות לנגיף הקורונה בסביבת הקומפלקס. אם שחקנית תימצא חיובית, התכנון הוא להתייחס אליה פרטנית בזמן ששאר חברותיה לקבוצה ימשיכו לשחק ולהיבדק במקביל