המלחמה של שחקניות ה-WNBA נגד הבעלים של אטלנטה דרים, קלי לופלר, הוכתרה הלילה (בין שלישי לרביעי) ככל הנראה בהצלחה. אחרי ספירת 98% מהקולות מוביל הכומר הדמוקרטי רפאל וורנוק, בו תמכו הכדורסלניות, בפער קטן על הסנאטורית הרפובליקנית המכהנת לופלר, בסיבוב השני בבחירות לסנאט בג'ורג'יה. וכן, לפי התחזיות של רשתות הטלוויזיה הגדולות NBC ו-CNN וסוכנות הידיעות AP הפער יספיק לוורנוק לניצחון והוא יהיה הסנאטור השחור הראשון מג'ורג'יה.
רק שכעת לופלר עשויה לספוג הפסד כפול. לברון ג'יימס, לפחות על פי הציוץ שלו הבוקר בחשבון הטוויטר שלו, מתכוון לנסות ולרכוש את אטלנטה דרים ולקחת אותה מידי לופלר. כוכב לוס אנג'לס לייקרס שאל את עוקביו בטוויטר: "אני שוקל להרכיב קבוצת בעלות לאטלנטה דרים. מי בפנים?".
4 צפייה בגלריה
לברון
לברון
ירכוש קבוצה ב-WNBA? לברון
(צילום: MCT)
הציוץ של לברון
כזכור, לא מעט שחקניות, כולל כאלו מאטלנטה, חלקן הבכירות ביותר, קראו עוד בחודש יוני ללופלר להתפטר מתפקידה - ומראשי הליגה לדאוג שזה אכן יתבצע. על מה ולמה? אשת העסקים בת ה-49 יצאה בזמנו נגד יוזמת שחקניות הליגה להופיע עם גופיות שעליהן שמות של קורבנות לאלימות משטרתית. ההתנגדות לא עזרה, אבל עוררה מהומה ובעיקר רצון של הכדורסלניות לנקום. לופלר טענה, במה שרק שרף עוד יותר את הפיוז לשחקניות, שבמקום זאת תרצה לראות את דגל ארה"ב על אותן גופיות.
לופלר הפציצה: "אני מתנגדת בחריפות לתנועת Black Lives Matter שקראה להרחיק את ישו מהכנסיות, דוגלת בביטול המשטרה וקידמה אלימות ברחבי המדינה". בכך היא הדליקה סופית את הגפרור שגרם לבערה. "אני מאמינה שזה לא מתאים לערכים ולמטרות של אטלנטה דרים, שם אנחנו תומכים בסובלנות והכלה", היא הוסיפה במכתב שנשלח לראשי הענף.
4 צפייה בגלריה
קלי לופלר
קלי לופלר
תודח גם מבעלות הקבוצה שלה? לופלר
(צילום: MCT)
4 צפייה בגלריה
WNBA
WNBA
שחקניות ה-WNBA קוראות להצביע לרפאל וורנוק
(מתוך הטוויטר של סו בירד)
השחקניות לקחו את העניין קשה ודרשו כמובן להדיחה מתפקידה. "אני עצובה שהבעלים של הקבוצה שלי נגד כל מה שאנחנו בעדו", צייצה שחקנית הקבוצה רנה מונטגומרי, שהחליטה לוותר על עונת ה-WNBA האחרונה בשל מגפת הקורונה. שחקניות אחרות היו הרבה יותר חריפות. נטשה קלאוד מהאלופה וושינגטון מיסטיקס כתבה שלופלר צריכה "להעיף את התחת החלש שלה מהליגה". אלישה קלארק, שחקנית נבחרת ישראל בעבר ואחת הכוכבות של סיאטל סטורם, הוסיפה: "למה היא עדיין בעלים ב-WNBA?". סו בירד, חברתה לקבוצה, הגיבה: "שואלת את עצמי שאלה זהה".

"לברון מבצע מהלכים של גיבור-על"

והיה גם משחק הלילה וניצחון לא פשוט ללייקרס על ממפיס, 92:94, כולל "נקמה" של לברון ג'יימס (26 נקודות) בדילון ברוקס, אחרי ששחקנה של ממפיס קלע עליו סל וחגג. במצב של 83:86 ללייקרס, קצת יותר מדקה לסיום, הסופרסטאר של האלופה קלע על הראש של ברוקס, שדווקא שמר מצוין, וסימן בידו: "נמוך מדי". אגב, ברוקס נמוך בשני סנטימטרים בלבד מג'יימס.
"זו הגדולה שלו", החמיא מאמן הלייקרס פרנק ווגל ללברון. "הוא מוצא דרכים לעשות מהלכי גיבור-על, אבל המטרה שלנו היא לוודא שלא נצטרך אותם ונסגור משחקים מוקדם יותר. יש לי ביטחון רב בלברון ברבע הרביעי, אין לי דרך אחרת להגדיר זאת. אני סומך עליו".
4 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס מול דילון ברוקס
(צילום: AP)