מאיה מור, אחת הכדורסלניות הטובות בעולם, דמעה מאושר, כשראתה לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) פנים מול פנים את ג'ונתן איירונס, הפעם מחוץ לכותלי בית הכלא.
מור הייתה זו שנלחמה במשך שנתיים לחפותו של איירונס בן ה-40, שהספיק כבר לרצות מאסר של 23 שנה מתוך ה-50 שנגזרו עליו וטען מתחילת הדרך כי הוא חף מפשע. בתקופה הזו, למרות שהייתה בשיא הצלחתה ותהילתה, החליטה לקחת פסק זמן מכדורסל. אחרי שבמרץ האחרון בית המשפט במיזורי קיבל את ערעור צוות ההגנה של איירונס, שכלל גם את מור, כעת השתחרר האסיר לחופשי.
1 צפייה בגלריה
מאיה מור
מאיה מור
מאבק של שנתיים הגיע לסיומו. מור
(צילום: AP)
"אני מרגיש שאני יכול לחיות שוב", אמר איירונס עם צאתו מהכלא. "אני חופשי, אני מבורך ורוצה לחיות את חיי כמו שצריך. מודה לכל מי שתמך בי, כמובן גם למאיה ולמשפחתה".
את איירונס פגשה מור לראשונה בשנת 2007 ומאז, כך לפחות סיפרה, לא הצליחה "לעצום את עיניה ולחפש צדק". איירונס, שגדל למשפחה ענייה בשכונת קשת יום בסנט לואיס, היה בן 16 כשלטענת המשטרה פרץ ותקף אדם בביתו. בעל הבית, שנורה בראשו במהלך התקיפה אך נותר בחיים, זיהה את איירונס וטען כי הוא זה שירה.
צפו במפגש המרגש
בית המשפט קיבל את הגרסה הזו, למרות שלא היו עדים או ממצאים פורנזיים כמו כתמי דם או DNA. השופט שדן בערעור טען כי עד הראייה של התביעה "מלווה בחוסר עקביות". מור כמובן חגגה כבר לפני שלושה חודשים את ההישג: "היום הזה כבר מזמן היה צריך להגיע. אנחנו כל כך אסירי תודה ומודים לאלוהים ולכל מי שמילא תפקיד בהצגת הצדק".
View this post on Instagram

See you on GMA in the morning! #winwithjustice

A post shared by Maya Moore (@mooremaya) on

מור בת ה-30, שזכתה עם מינסוטה לינקס בארבע אליפויות בשבע שנים (2011, 2013, 2015 ו-2017), נבחרה בדצמבר האחרון לכדורסלנית העשור של "ספורטס אילוסטרייטד" ונחשבה לפנים הכי מוכרות בענף לצד שמות כמו דיאנה טוראסי, סו בירד ואלנה דלה דון.