האם אחד הכדורסלנים הגדולים בכל הזמנים בדרך לסיום הקריירה המופלאה שלו? בארה"ב מפרסמים הבוקר (שלישי), רגע אחרי הדחת לוס אנג'לס לייקרס בסדרת גמר המערב על-ידי דנבר (4:0), כי לברון ג'יימס שוקל בגיל 38 לתלות את נעליו.
הכתב הבכיר של "בליצ'ר ריפורט", כריס היינס, פרסם ממש לאחר המשחק כי קינג ג'יימס שוקל ברצינות לוותר על השנה האחרונה שנותרה בחוזהו בלייקרס ולהודיע על פרישה. לאחר מכן, במסיבת העיתונאים הרשמית, סיפר 'המלך' כי "יש לי הרבה חומר למחשבה לגבי המשך הקריירה שלי. אני צריך לחשוב אם אני בכלל רוצה להמשיך לשחק".
2 צפייה בגלריה
לברון
לברון
סוף הקריירה? לברון
(צילום: AP Photo/Ashley Landis)
לברון סיים את עונתו ה-20 בהפסד 113:111 ביתי לדנבר, למרות ערב ענק שכלל 40 נקודות (31 מתוכן במחצית הראשונה), 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים. עד הלילה 'המלך' מעולם לא חטף סוויפ בסדרת סיבוב ראשון, חצי גמר או גמר אזורי בפלייאוף. למעשה הפעמיים היחידות בהן הובס 4:0 היו במדי קליבלנד בגמר ה-NBA ב-2007 מול סן אנטוניו וב-2018 נגד גולדן סטייט.
"דנבר היא ככל הנראה הקבוצה הכי טובה שאנתוני דייויס ואני פגשנו מאז שהצטרפנו ללייקרס", הסביר לברון בסיום, כשהוא מוריד - תרתי משמע - את הכובע שלו לכוכב הנאגטס, ניקולה יוקיץ'. "הייתה לנו ריצה טובה בסיום העונה ובפלייאוף, אבל כשלנו בדרך אל המטרה העיקרית שלנו שהייתה לזכות באליפות".
2 צפייה בגלריה
לברון ודייויס
לברון ודייויס
עונה שהסתיימה בסוויפ. לברון ודייויס
(צילום: Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
לברון אמור להרוויח בעונה הבאה 46.7 מיליון דולר ולהפוך בקיץ הבא לשחקן חופשי. על פי התכנון המקורי, ג'יימס התכוון להמשיך לשחק גם אחרי שברוני, בנו הבכור, צפוי להצטרף ל-NBA ב-2024 - אולי אפילו לצידו, בהתאם לזהות הקבוצה שתבחר בו בדראפט. רק בינואר האחרון סיפר בראיון עיתונאי: "אני צריך לשחק עם הילד שלי, אני חייב להיות על הפרקט עם ברוני".
בפברואר כוכב לוס אנג'לס לייקרס הפך לשיאן הנקודות בכל הזמנים ב-NBA - הישג שנראה בלתי שביר במשך כמה עשורים, ונישל מהפסגה את קארים עבדול-ג'באר האגדי, שהחזיק בתואר כמעט 40 שנה.
ג'יימס נחשב לגדול שחקני ה-NBA בכל הזמנים לצד מייקל ג'ורדן. הוא זכה ב-4 אליפויות, ארבעה תארי MVP והוכתר ארבע פעמים ל-MVP של סדרת הגמר. העונה, בגיל 38, העמיד לברון שורה סטטיסטית מהטובות בקריירה שלו: 28.9 נקודות, 6.8 ריבאונדים ו-8.3 אסיסטים למשחק.