הבלתי נמנע הפך הערב (שישי) לרשמי - לאחר שתי עונות על הקווים בעיר המלאכים, הלוס אנג'לס לייקרס פיטרה את המאמן דרווין האם. זאת בעקבות הדחה מול דנבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף. לזכותו נרשמת הזכייה בגביע אמצע העונה, והוא נפרד מהמועדון עם מאזן של 90 ניצחונות לעומת 74 הפסדים.
להאם נותרו שנתיים נוספות בחוזה וההחלטה להיפרד ממנו הגיעה ימים ספורים, כאמור, לאחר ההדחה הכואבת (4:1 בסדרה) על ידי הנאגטס, זו העונה השנייה ברציפות.
1 צפייה בגלריה
דרווין האם
דרווין האם
דרווין האם
(צילום: Thearon W. Henderson / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"אנחנו מעריכים מאוד את העבודה של דרווי ומכירים בהישגים שלו", כתב הג'נרל מנג'ר רוב פלינקה בהודעה הרשמית של הלייקרס. "וזה כולל ריצה נהדרת לגמר המערב. אנחנו רוצים להודות לו על המחויבות. למרות שזו היתה החלטה מאוד קשה לקבל, היא גם היתה הנכונה.
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)
"זאת הדרך הראויה ללכת בה בעקבות האירועים שליוו את העונה הנוכחית. הארגון ימשיך לעמוד במחויבות שלו להביא כדורסל ברמה של אליפות לאוהדי הלייקרס ברחבי העולם".
על פי דיווחים אקס אחר של המועדון ומאמן לוס אנג'לס קליפרס, טיירון לו, הוא המועמד לתפוס את מקומו של האם, למרות שיש לו חוזה בתוקף אצל היריבה העירונית. לאחר חמישה משחקים, קבוצתו נמצאת בפיגור 3:2 מול דאלאס מאבריקס. הדחה במשחק הבא, עלולה להביא לזעזוע דומה גם אצל הקליפרס.