בגיל 39, לברון ג'יימס השלים הלילה (בין שלישי לרביעי) עוד ציון דרך מיוחד באחת הקריירות הספורטיביות הגדולות אי פעם של ספורטאי. הפעם הוא לא הציג משחק יוצא דופן, גם לא זכה בתואר, אבל כן נכנס לספרי ההיסטוריה כששיחק לצד בנו ברוני ב-103:110 הביתי של לוס אנג'לס לייקרס על מינסוטה, בערב הפתיחה של ה-NBA.
ארבע דקות לסיום הרבע השני, כשאל.איי הוליכה 35:51, ג'יי. ג'יי רדיק - במשחק הבכורה שלו כמאמן ראשי - העלה יחד את לברון וברוני בן ה-20 מהספסל. בכך הם עשו היסטוריה כשהפכו לאב ובנו הראשונים שמשחקים יחד ב-NBA. ברוני קיבל תשואות מהקהל, אבל החטיא את שתי הזריקות שלקח ואחרי 3 דקות ירד חזרה לספסל - ולא חזר לפרקט.
4 צפייה בגלריה
לברון ובורני ג'יימס
לברון ובורני ג'יימס
היסטוריה ב-NBA. בורני ולברון ג'יימס
(צילום: Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
לאחר הניצחון, ברוני הגיע הגיע לעמדת הריאיונות לצד אביו - ברגע שריגש את ארה"ב, לאחר שהשניים נראו על סף דמעות. היורש אמר שהרגע שהוא לא ישכח לעולם יהיה "להיכנס למשחק בפעם הראשונה" לצד אביו. "זה היה רגע מטורף שלעולם לא אשכח, הוסיף ברוני, "אני מודה על הכל, קיבלתי הזדמנות מדהימה להגיע לליגה הזו, להשתפר וללמוד כל יום".

העצה של לברון

ומה מה הייתה המשמעות של הרגע עבור לברון? "אצלי המשפחה תמיד מעל הכל", אמר שיאן הנקודות של ה-NBA. "איבדתי הרבה זמן כי הייתי מחויב לליגה הזו, הייתי הרבה זמן בדרכים, פספסתי הרבה מהדברים שלו, מהדברים של ברייס, מהדברים של זורי (הילדים הנוספים של 'המלך') - אז להיות מסוגל לחוות את הרגע הזה, לעבוד עדיין ולעבוד לצד הבן שלי, זו אחת המתנות הכי גדולות שקיבלתי מהאיש למעלה ואני הולך לנצל זאת עד תום".
4 צפייה בגלריה
לברון ובורני ג'יימס
לברון ובורני ג'יימס
"חבל ההצלה שלי". לברון חוגג עם הבן
(צילום: Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
לברון גם העניק לבנו עצה: "זה לא דבר מובטח, לקבל הזדמנות לשחק בליגה היפה הזו. יש רק 450 מאיתנו. זה לא ניתן לך, צריך להרוויח כל רגע. אני חושב שהוא יודע את זה ושהוא מצפה להתקדמות ולתהליך של להיות טוב יותר ויותר בכל יום, להיות השחקן שהוא בסוף רוצה להיות. אבל אני גאה בו מאוד, והוא חבל ההצלה שלי, זה מה שבטוח".
ברוני ג'יימס הצטרף לליגה אחרי שנה אחת בקולג'ים, במהלכה שיחק ב-USC ולא בדיוק הרשים (4.8 נקודות, 2.8 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים בממוצע למשחק). אבל הוא נרשם לדראפט 2024, ולמרות שלדעת רוב המומחים הוא לא היה מוכן ל-NBA, היה ברור כי מי שתבחר בו היא לוס אנג'לס לייקרס, על מנת לאפשר לאביו לברון לשחק איתו ביחד. היא אף העניקה לו חוזה חריג לבחירת סיבוב שני - כמעט 8 מיליון דולר לארבע שנים, עם יותר מ-4 מיליון מובטחים.
ברוני כנראה מודע לביקורות, אבל גם מאמין שהוא שהוא יודע מה חסר לו - וזה לא גודל או ניסיון. "להיות עם ביטחון עצמי גדול יותר ולהרגיש נוח על הפרקט", הוא אמר במסיבת העיתונאים. "כי אני מרגיש טוב. המספרים יכולים להיות טובים יותר, אבל אני רק צריך להעלות את הביטחון שלי".
אבל לצד הביקורות המובנות, היו גם מי שהתרגשו לקראת האפשרות של ברוני לשחק לצד אביו. הלייקרס גם תרמו לאווירה כשהזמינו למשחק את שחקן הבייסבול האגדי קן גריפי ג'וניור ואת אביו קן גריפי, ששיתפו פעולה בסיאטל מרינרס ב-MLB ב-1989. רדיק הסביר בסיום כי "היו לנו כמה שיחות סביב השיתוף של לברון וברוני יחד. אני חושב שכולנו באותו ראש. אנחנו רוצים שזה יקרה באופן טבעי ובזרימה של המשחק".
4 צפייה בגלריה
לברון וברוני ג'יימס
לברון וברוני ג'יימס
לברון וברוני ג'יימס עם קן גריפי וקן גריפי ג'וניור
(צילום: Allen Berezovsky / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)

AD מעל כולם

ברוני ולברון קצת גנבו את ההצגה של אנתוני דייויס, שהוביל את הלייקרס לניצחון עם משחק אדיר של 36 נקודות, 16 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חסימות, כשהוא שולט לחלוטין בשני צידי הפרקט. בסוף הרבע הרביעי, כשהוא נשלח לקו העונשין, הוא אף זכה לקריאות "MVP" מצד האוהדים - למרות שמדובר במשחק הראשון של העונה.
כתב הלייקרס ב"אתלטיק" ג'ובאן בואה התרשם מהניצחון וכתב כי "זו הייתה הצהרת כוונות של הלייקרס - ותזכורת למה שהקבוצה הזו יכולה להיות. ההרכב הפותח הזה סגר את העונה שעברה במאזן 6:18 והמשיך מאיפה שהפסיק, רק עכשיו עם ארגון ויצירתיות טובים יותר".
4 צפייה בגלריה
דייויס מול גובר
דייויס מול גובר
זכה לקריאות "MVP". דייויס מול רודי גובר
(צילום: Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בצד השני בלט כצפוי אנתוני אדוארדס. למרות שזה לא היה המשחק היעיל ביותר של "אנט-מן", שסיים עם 27 נקודות ב-10 מ-25 מהשדה, הוא היה זה שהחזיר כמעט במו ידיו את הטיברוולבס ממינוס 19 לפיגור ארבע בלבד. "היינו שם, אבל לא שיחקנו מספיק אגרסיבי בסוף", סיכם אדוארדס.