ככה בדיוק פיניקס רצתה לפתוח את סדרת גמר הפלייאוף ב-NBA. הבוקר (רביעי) היא ניצחה 105:118 את מילווקי ועלתה ל-0:1. כוכב הניצחון היה, איך לא, כריס פול. אחרי שלהט עם 41 נקודות במשחק המכריע מול לוס אנג'לס קליפרס בגמר המערב, הרכז הוותיק סיים עם 32 נקודות ו-9 אסיסטים נגד יאניס אנדטוקומבו וחבריו.
לפול לקח זמן להיכנס למשחק, אבל ברבע השלישי הוא התפוצץ עם 16 נקודות (6 מ-7 מהשדה, 3 מ-3 מחוץ לקשת). "בכל פעם שכריס זורק אנחנו בטוחים שזה נכנס", החמיא לו דווין בוקר. "הוא הכין את עצמו לרגע הזה כל החיים שלו", הוסיף מיקל ברידג'ס.
2 צפייה בגלריה
כריס פול
כריס פול
פול. בשיא הקריירה
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
כריס פול, דווין בוקר
כריס פול, דווין בוקר
מתחבק עם בוקר
(צילום: AP)
פול עצמו ניסה להנמיך את ההתלהבות: "בנינו את עצמנו לאורך כל העונה כדי להגיע לגמר. נמשיך לשחק את המשחק שלנו, אבל זה בסך הכל המפגש הראשון. אנחנו צריכים להישאר מרוכזים".
פול לא היה לבד במערכה, הוא קיבל סיוע אדיר משני השחקנים המובילים הנוספים בפיניקס: דווין בוקר שקלע 27 נקודות ודיאנדרה אייטון שהרים את משחקו בפלייאוף ותרם 22 נקודת ו-19 ריבאונדים. ששלושת הכוכבים שלך קולעים יחד 81 נקודות, קשה מאוד להפסיד.
שימו לב לנתון הבא בנוגע לאייטון: הוא השני בלבד בהיסטוריה שקולע לפחות 20 נקודות, לוקח לפחות 15 ריבאונדים וקולע לפחות ב-80 אחוזים מהשדה בבכורה שלו בגמר פלייאוף ה-NBA. השחקן הקודם שעשה זאת היה קארים עבדול ג'באר (31 נקודות, 17 ריבאונדים ו-81.3 אחוזים מהשדה) בגמר של 1971.
מילווקי אמנם קיבלה בשורות טובות עם שובו של יאניס אנדטוקומבו אחרי היעדרות משני משחקים. הגריק פריק אמנם הוריד 17 כדורים חוזרים וסיים עם 20 נקודות, אך ראו שהוא לא בכשירות מלאה. "חשבתי שאהיה מחוץ למגרשים שנה", אמר יאניס במסיבת העיתונאים בסיום המשחק בנוגע לפציעה בברך שלו. אני שמח כל כך שחזרתי אחרי שני משחקים בלבד. הברך יציבה, לא הרגשתי כאב".
קריס מידלטון, שהוביל את הקלעים עם 29 נקודות, סיכם: "ידענו שלא הולך להיות לנו קל. יהיו רגעים שנהיה למטה בסדרה הזאת, אבל היא ממש לא נגמרה. אנחנו צריכים להישאר תחרותיים ופשוט לשחק".