"ג'ואל אמביד הוא כרגע ה-MVP של ה-NBA, עם מה שהקבוצה שלו עושה, ועם היכולת האישית שלו בכל משחק", אמר הבוקר (ראשון) ריק קרלייל, מאמן אינדיאה פייסרס על כוכב פלידלפיה, לאחר ההפסד הביתי של קבוצתו לסיקסרס 141:121. בעקבות המשחק שיפרה פילדלפיה את מאזנה ל-22:48 ועלתה למקום השני במזרח על חשבון הבוסטון סלטיקס, שהספידה ביוטה על חודה של נקודה (118:117).
הדברים נאמרו אחרי עוד תצוגת שיא של אמביד, שרשם לפנות בוקר 31 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. "מדובר בשחקן שקשה להתכונן לקראתו כשמכינים תוכנית משחק", המשיך המאמן המפסיד עם השבחים על השחקן שרשם שיא מועדון - משחק תשיעי ברציפות בו הוא קולע 30 נקודות ויותר. "זה היה נראה כאילו הוא בכלל לא התאמץ בשביל זה".
3 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד, פילדלפיה, נגד סרג' איבקה, אינדיאנה
ג'ואל אמביד, פילדלפיה, נגד סרג' איבקה, אינדיאנה
באפס מאמץ. אמביד מול איבקה מאינדיאנה, הלילה
(צילום: AP Photo/AJ Mast)
בתצוגה מול הפייסרס שבר אמביד שיא מועדון שהיה שמור לאגדות אחרות של 'פילי' – אלן אייברסון, ו-ווילט צ'מברלין, שחצו שמונה פעמים ברציפות את קו 30 הנקודות.
"יוכלתי להיות גם פליימייקר אם הייתי רוצה", אמר אמביד בסיום נוכח היעדרותו של ג'יימס הארדן, שסובל מפציעה. "כשהוא לא נמצא אז אני לוקח על עצמי את העמדה הזאת, ויש לומר שאני די נהנה מזה".
3 צפייה בגלריה
ג'ואל אמביד, פילדלפיה, נגד אינדיאנה
ג'ואל אמביד, פילדלפיה, נגד אינדיאנה
גם ממלא מקום להארדן. אמביד
(צילום: רויטרס)
מחרתיים (שלישי) תארח פילדלפיה את שיקגו בולס שניצחה בביתה לפנות בוקר את מיאמי היט 99:113. האם אמביד מכין לנו שיאים חדשים, לקראת מה שנראה כמו חזית יחסית קלילה עבור הלהיט של הליגה?

וושינגטון ודני אבדיה מתרחקים מהפליי-אין

הלילה ספגו הוויזארדס הפסד חמישי בששת המשחקים האחרונים ושני תוך 24 שעות, 132:118 לסקרמנטו, וירדו למאזן 39:32. כעת הם עדיין במקום ה-12 במערב, צמודים לאינדיאנה שבמקום ה-11 ורחוקים משחק וחצי משיקגו שבמקום העשירי, ממנו משיגים את הכרטיס האחרון לפליי-אין.
אבדיה היה טוב בהגנה (11 ריבאונדים), אבל קלע 3 נקודות בלבד ב-1 מ-9 מהשדה (1 מ-2 מהשלוש). ב-12 המשחקים האחרונים שלו, הוא קלע רק פעמיים מספר דו ספרתי של נקודות, ובעשרה משחקים קלע 7 ומטה.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
במשבר קליעה. אבדיה
(צילום: רויטרס)
לוושינגטון נותרו רק עשרה משחקים עד לסיום העונה: אורלנדו (חוץ), דנבר (בית), סן אנטוניו (חוץ), טורונטו (חוץ), אורלנדו (בית), ניו יורק (חוץ), מילווקי (בית), אטלנטה (חוץ), מיאמי (בית) ויוסטון (בית).