בוסטון חיכתה למשחק הזה במשך 16 שנה. ניצחון הלילה (בין שישי לשבת) היה מעניק לה 0:4 בסדרת הגמר על דאלאס ואת האליפות ה-18 בתולדותיה, הראשונה מאז 2008. לצערה, גם הבוקר היא עדיין מחכה. לוקה דונצ'יץ' וחבריו הראו שהם לא מתכוונים לוותר כל כך מהר על הסדרה, הביסו 84:122 בבית תוך שהם מגבילים את היריבה ל-36 אחוז בלבד מהשדה, וצימקו ל-3:1.
הניצחון, בהפרש של 38 נקודות, הוא השלישי הכי גדול בתולדות סדרת הגמר, אחרי ה-54:96 של הבולס על יוטה ב-1998 וה-92:131 של בוסטון עצמה על הלייקרס, שהעניק לה את אותה אליפות ב-2008.
1 צפייה בגלריה
דונצ'יץ ואירווינג
דונצ'יץ ואירווינג
לא נכנעים. דונצ'יץ וארווינג
(צילום: Kevin Jairaj-USA TODAY Sports)
דאלאס תקווה להמשיך להינשא על גלי המומנטום של הניצחון הענק הלילה ותחלום על הבלתי ייאמן – להיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של פלייאוף ה-NBA שחוזרת מפיגור 3:0 לניצחון 3:4 (156 קבוצות כבר נכשלו במשימה). דונצ'יץ', שהוביל את קלעי המנצחת עם 29 נקודות (25 מהן במחצית הראשונה), הצהיר כי הוא וחבריו "הולכים להאמין עד הסוף". "עלינו להמשיך קדימה, אני מאמין בקבוצה הזאת", אמר הכוכב הסלובני.
מאמן המאבריקס ג'ייסון קיד הוסיף: "אין צורך לסבך את המצב, זה לא ניתוח. הקבוצה שלנו פשוט מוכנה לצאת אל הפרקט ולתת הכל. הם (הסלטיקס) היו מוכנים לחגוג ואנחנו סיפקנו הצהרה. עלינו להמשיך לשחק בדרך הזאת, להשאיר את הדלת פתוחה בכוח, זו שהם מנסים לסגור".
קיירי ארווינג, שתרם 21 נקודות, אמר: "אין לנו ברירה אלא לצפות לעשות היסטוריה. ראו שהאנרגיה שלנו הייתה גבוהה מאוד מהרגע הראשון. אנחנו צריכים עוד שחקנים שיעזרו לי וללוקה וזה קרה". הם קיבלו את העזרה שלהם בהתקפה גם מדרק לייבלי בן ה-20, שהפך השבוע לשחקן הצעיר ביותר שמשיג דאבל-דאבל בגמר, והלילה עשה זאת שוב עם 12 ריבאונדים ו-11 נקודות. הסנטר הצעיר גם קלע שלשה ראשונה בקריירה, שהפכה אותו לשחקן הצעיר ביותר שקולע שלשה בגמר.
בצד המפסיד, ג'רו הולידיי, שסיים עם 10 נקודות, סיכם: "לנצח זה קשה, אבל לנצח את המשחק הרביעי בסדרת גמר ה-NBA זו כבר דרגת קושי אחרת. הם באו נואשים ונתנו לנו אגרוף בפרצוף, ולא הצלחנו להתאושש ולהגיב כפי שרצינו".
צפו בהצלות הגדולות של העונה בסרייה א'
(באדיבות one)