דיברו לפני פתיחת גמר ה-NBA על שמות כמו ג'ייסון טייטום, ג'יילן בראון, קיירי ארווינג וכמובן לוקה דונצ'יץ'. בפועל, הכוכב הגדול של משחק מספר 1 הלילה (בין חמישי לשישי) היה קריסטפס פורזינגיס. הסנטר הלטבי, ששב מפציעה בת חמישה שבועות, הצטיין עם 20 נקודות ב-21 דקות ב-89:107 של בוסטון על דאלאס בדרך ליתרון 0:1 בסדרה.
חייבים לציין כי מאמן הסלטיקס, ג'ו מאזולה, בחר להעלות את פורזינגיס מהספסל - בפעם השנייה בלבד בקריירה - אבל הסנטר החזיר למאמנו עם משחק שכלל גם שישה ריבאונדים ושלוש חסימות. "פורזינגיס נתן לנו הרבה כוח בתחילת המשחק", הסביר ג'ייסון טייטום. ואכן, הלטבי קלע 18 נקודות כבר עד ההפסקה, בה הוליכה בוסטון ב-21 הפרש (42:63).
3 צפייה בגלריה
פורזינגיס
פורזינגיס
ערב מרשים. פורזינגיס
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"בימים האחרונים היו לי קצת מחשבות, לא ידעתי אם אהיה כשיר ב-100 אחוז, אבל הוכחתי לעצמי שאני די טוב. אני אולי לא במצב מושלם, אבל בהחלט מסוגל לתרום לקבוצה הזאת", אמר פורזינגיס. "קיבלתי המון תמיכה וזה מאוד עזר לי. לא אידיאלי לחזור דווקא לגמר אחרי היעדרות כל כך ארוכה, אבל זה גם איפשר לי להיערך מנטלית לרגע הזה, וזה השתלם".
הלטבי הודה כי "פשוט נהניתי" והתייחס גם לעלייה שלו מהספסל: "מהיום הראשון אמרתי שאעשה כל מה שצריך כדי לעזור לקבוצה הזאת לקחת אליפות. להעלות אותי מהספסל היה הגיוני בסיטואציה שנוצרה, ולא היה לי אכפת. ברור שזה קצת שונה עבורי, אבל אימצתי את התפקיד החדש הזה, ואני שמח שזה עבד".
3 צפייה בגלריה
פורזינגיס
פורזינגיס
20 נקודות ב-21 דקות. פורזינגיס
(צילום: Maddie Meyer/Getty Images)
פורזינגיס הפך לשחקן השני ב-50 השנים האחרונות עם 20 נקודות ומעלה ב-21 דקות ומטה במשחק גמר NBA, אחרי לאון פואו מהסלטיקס במשחק 2 נגד לוס אנג'לס לייקרס ב-2008. "לקריסטפס היה משחק מפלצתי", המשיך להחמיא לו גם ג'יילן בראון. "רק הנוכחות שלו השפיעה. הוא גרם לשחקני דאלאס לשלם כל פעם כשהם חדרו לסל, וזה מה שאנחנו צריכים בסדרה הזו".
פורזינגיס נראה מחוייך לאורך כל המשחק, ובעיקר לפני - כשפגש את מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה (שהיה אורחו של מאזולה), והתרגש. "בוסטון עם פורזינגיס זו קבוצה אחרת לגמרי. זאת הייתה הופעה דומיננטית של הסלטיקס", סיכם אוסטין ריברס.

דונצ'יץ': "זה רק המשחק הראשון בסדרה"

מהעבר השני, לוקה דונצ'יץ' היה כמעט נקודת האור היחידה אצל דאלאס, שפיגרה בשיא כבר ב-29 הפרש, אבל חזרה עד למינוס שמונה ברבע השלישי. הסלובני, שסיים עם 30 נקודות ו-10 ריבאונדים, אמר: "הפסדת או ניצחת, בכל מקרה מדובר רק על משחק ראשון בסדרה. הגענו לזריקות טובות, אבל פשוט לא קלענו. צריכים לראות מה לא עשינו בסדר ולהתמקד במפגש הבא".
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
חושב כבר על המשחק הבא. דונצ'יץ'
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
על הקאמבק של קבוצתו, הוסיף: "באותם רגעים שיחקנו את הכדורסל שלנו. נהנינו על הפרקט וזה מה שאנחנו צריכים לעשות לעיתים קרובות יותר. זה היה מעט מדי ומאוחר מדי".