דני אבדיה חזר מהשבתה קצרה של שני משחקים בגלל כאבים בגב, שקטעה רצף של 114 משחקים שלו ב-NBA. אבל מעבר לקאמבק המהיר ו-7 הנקודות שקלע ב-20 דקות, אבדיה היה אחראי על המהלך הגדול של המשחק בניצחון הביתי של וושינגטון 111:116 על פילדלפיה הלוהטת.
23 שניות לסיום, כשהוויזארדס מובילים 108:111, כוכב פילדלפיה ג'ואל אמביד דהר בדרך לסל קל, אך אבדיה שלח את הידיים והעיף לו את הכדור (מהלך שנקרא "הפשטה").
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול אמביד
דני אבדיה מול אמביד
"הייתי מרוכז". אבדיה מול אמביד
(צילום: רויטרס)
"ידעתי שדניאל גאפורד היה צריך עזרה. אני חושב שאני ממש טוב בלהפשיט את הכדור", אמר אבדיה על הפעולה שלמעשה הבטיחה את הניצחון. "הייתי מרוכז. הייתי בזמן הנכון ובמקום הנכון. הלכתי על הכדור ובסופו של דבר זה היה מהלך גדול שעזר לנו לנצח". אחרי המהלך של אבדיה, מונטה מוריס השתלט על הכדור, פילדלפיה ביצעה עליו עבירה ושלחה אותו לקו – והוא קלע את שתי הזריקות וסגר את המשחק עבור הוויזארדס.
"זה היה גדול", התלהב כוכב וושינגטון קריסטפס פורזינגיס מחטיפה של אבדיה. "דני הכי טוב כשהוא משחק עם האינסטינקטים שלו. זה היה מהלך מסוכן, להכניס את הידיים שלך מול שחקן כמו אמביד או הארדן, אבל הוא לקח את הסיכון וקיבל את הפרס".
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה ומאמן וושינגטון ווס אנסלד ג'וניור
דני אבדיה ומאמן וושינגטון ווס אנסלד ג'וניור
"הוא היה טוב". דני אבדיה עם מאמן וושינגטון ווס אנסלד ג'וניור
(צילום: רויטרס)
אבדיה התייחס גם להיעדרות הקצרה שלו מהמגרשים: "אולי הגוף שלי סימן לי שאני צריך משחק או שניים מנוחה כדי להחזיר לעצמי את הכוחות. אני חושב שנהיה על רצף (משחקים) חדש. אני מודה, הייתי קצת קצר נשימה. חמישה ימים בחוץ מוציאים אותך קצת מהקצב".
אבדיה לא פתח בחמישייה, ונותר להמתין אם הסיבה לכך היא העובדה שהחמיץ שני משחקים או שזו מגמה חדשה מצד המאמן ווס אנסלד ג'וניור. בכל אופן, אנסלד החמיא לאבדיה: "זה היה מהלך ענק. היו לנו שניים כאלו - גם למונטה מוריס. תמיד פציעות גב הן טריקיות. ראיתי אותו מתאמן בבוקר וקצת חששתי מהיכולת שלו להיות פיזי, אבל אני חושב שהוא היה טוב".