כשקים מאלקי מונתה למאמנת לואיזיאנה סטייט לפני שנתיים כולם היו בטוחים שהיא תצליח לשפר את המכללה. ועדיין, אף אחד, כולל מאלקי עצמה ככל הנראה, לא האמין שתוך זמן קצר היא תוליך אותה עד לאליפות טורניר ה-NCAA.
הלילה (בין ראשון לשני) זה קרה - לואיזיאנה סטייט זכתה באליפות המכללות הראשונה בתולדותיה, לאחר ניצחון מרשים 85:102 על איווה של קייטלין קלארק הנהדרת. מאלקי זכתה באליפות הרביעית שלה, אחרי שקטפה בעבר שלוש עם ביילור. בכל מקרה, זה היה משחק במעמד צד אחד למרבה ההפתעה. כבר בהפסקה הוליכו ה'טייגרס' בפלוס 17, כשהן קולעות 59 נקודות ב-20 דקות בלבד - שיא מכללות חדש. את המשחק סיימו עם 102 נקודות - כמות הנקודות הגדולה ביותר לקבוצה במשחק גמר מכללות נשים.
3 צפייה בגלריה
לואיזיאנה סטייט
לואיזיאנה סטייט
שחקניות לואיזיאנה סטייט בטירוף
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
מאלקי
מאלקי
אלופה אמיתית. מאלקי
(צילום: AP)
ג'זמין קרסון הצטיינה עם 22 נקודות, 21 מתוכן במחצית הראשונה, כולל 5 מ-5 לשלוש. לדזיה וויליאמס הוסיפה 20 והכוכבת הגדולה, אנג'ל ריס סיימה עם 15 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. ריס, שעברה ללואיזיאנה סטייט ממרילנד, הייתה מאושרת בסיום: "היו לי כל כך הרבה מטרות כשעברתי לכאן, אבל לא חשבתי לעולם שאזכה באליפות כבר בשנה הראשונה שלי".
בצד המפסיד, איווה נותרה רק עם המחמאות. בעיקר קייטלין קלארק. הכוכבת המדהימה הזו הפציצה 30 וקבעה שיא חדש עבור כמות נקודות לשחקנית במהלך כל הטורניר. קלארק סיימה עם 191 נקודות, 14 יותר משריל סוופס האגדית שקלעה 177 במדי טקסס טק ב-1993.