בוסטון סלטיקס סיימה את העונה הסדירה ב-NBA. המשחקים שנותרו לה הם לפרוטוקול בלבד, והטיול הלילה מול שארלוט היה עוד "וי" בשיוט שלה לעבר המאני טיים של העונה. היא תסיים עם המאזן הכי טוב במזרח ותהנה מיתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף האזורי, וכנראה גם בגמר - אם תעפיל אליו.
הקבוצה שעליה מדברים כיריבה העיקרית של בוסטון היא מילווקי, אך לא נראה שהיא בנויה לאליפות. שחקניה עם ברכיים שבירות, והיא עברה יותר מדי זעזועים. פיטוריו של אדריאן גריפין והחלפתו לא ממש נתנו דחיפה לבאקס, בטח לא במאזן הניצחונות-הפסדים (13:30 לעומת 14:17).
6 צפייה בגלריה
טיטום והורפורד
טיטום והורפורד
הבטיחו את המאזן הטוב במזרח. טייטום והורפורד
(צילום: Joe Camporeale-USA TODAY Sports)
בנוסף, לתת לג'רו הולידיי האלוף עם הגנת הפלייאוף והמנהיגות לעזוב, ולהביא במקומו את דמיאן לילארד, שעוד לא עמד במעמסה כזאת, שהוא לא ממש מנהיג ולכל היותר חור בהגנה - זה לא חילוף של אליפות, אלא כזה שמשדר בהילות. לראות את הולידיי מנהיג את היריבה העיקרית במזרח תהיה דקירת תזכורת חדה בלב מבחינת מילווקי. ובכל זאת, מדובר בקבוצה בה משחק יאניס אנדטוקומבו, שזכתה כבר באליפות וזה משהו שהסלטיקס יצטרכו להתמודד איתו.
הדבר הכי מסוכן שבוסטון יכולה לעשות בשלב הזה הוא לנוח על זרי הדפנה ולהסתכל קדימה. אם למדנו משהו מבוסטון של טייטום את בראון (שם נפלא לחנות אופטיקה), זה הפער בין היכולת שהיא מציגה בעונה הרגילה לבין הפלייאוף. ג'יילן בראון הוא הפכפך ממילא, בעוד ג'ייסון טייטום מצליח לנפק תצוגות פלייאוף לפנתיאון - אבל לא בעקביות של העונה הרגילה.
6 צפייה בגלריה
לילארד
לילארד
לא מנהיג. לילארד
(צילום: EPA/ETIENNE LAURENT)
דווקא מול הקבוצות שאיתן נכון לעכשיו היא צפויה להתמודד בסיבוב השני של הפלייאוף (אורלנדו או הניקס) לבוסטון יש מאצ'אפ נהדר. הבעיה היא שכדי להגיע לשם היא תצטרך לעבור בסיבוב הראשון, בסבירות מאוד גבוהה, את פילדלפיה או מיאמי. פילדלפיה נמצאת במקום לא ריאלי. היא הידרדרה לשם בגלל הפציעה הארוכה של ג'ואל אמביד, שאמר בסוף השבוע שהוא מתכנן קאמבק לפני סיום העונה הרגילה. אמביד הוא חלום בלהות לכל שומר, ובעיקר לקבוצה שבה קריסטפס פורזינגיס אמור להיות השומר הראשי של הגבוה היריב.
עם זאת, הדבר הכי גרוע שיכול לקרות מבחינת בוסטון הוא לפגוש את מיאמי בסיבוב הראשון של הפלייאוף. מדובר בקבוצה הפוכה מהסלטיקס. כל העונה היא רוכבת על דלעת, ובחצות, כשמתחיל הפלייאוף היא הופכת לרולס רויס. זו התמודדות עם דם רע, עם זכרונות, ציפורניים. למיאמי יש כוכב שהוכיח את עצמו יותר מדי פעמים בפלייאוף, ויש לה יתרון ברור בעמדת המאמן (נגד כל מאמן, אבל בעיקר מול הסלטיקס). זו יכולה להיות ריצת פלייאוף מאוד קצרה עבור בוסטון.
6 צפייה בגלריה
בוסטון סלטיקס מיאמי היט ג'יימי באטלר מול האל הורפורד
בוסטון סלטיקס מיאמי היט ג'יימי באטלר מול האל הורפורד
הסיוט של בוסטון יחזור? באטלר מול הורפורד
(צילום: AP Photo/Rebecca Blackwell)

ובינתיים, במערב

יוסטון רוקטס מזנבת בגולדן סטייט, לה שני ניצחונות יותר, ובלייקרס (שלושה) בניסיון נואש להיכנס לעשירייה הראשונה ולפלייאין. העובדה שאפשר להזכיר במשפט אחד את יוסטון ופלייאוף היא לא פחות ממדהימה. מדובר בקבוצה ששלוש מתוך חמש העונות הגרועות ביותר בהיסטוריה בת 56 השנים של המועדון התרחשו בשלוש השנים האחרונות, עידן פוסט ג'יימס הארדן.
לראות את הרוקטס משחקים בעונה שעברה היה עינוי לעיניים. הם הובילו באיבודי כדור, היו בתחתית מבחינת אסיסטים. מילא אחוזי הקליעה, אבל בחירת הזריקות. הכל שידר אנטי כדורסל. ופתאום יוסטון מתחרה על מקום אפשרי בפלייאוף.
6 צפייה בגלריה
שחקני יוסטון רוקטס
שחקני יוסטון רוקטס
מאנטי כדורסל - להפתעה מרעננת. שחקני יוסטון רוקטס
(Thomas Shea/Reuters)
יש לזה כמה סיבות: שישה מהשחקנים הבולטים של יוסטון מתחת לגיל 21, יש לה את הסגל השביעי הכי צעיר בליגה ואחד שמדורג כאחד מהטובים בליגה מבחינת פוטנציאל. הקבוצה הביאה בקיץ שחקנים חופשיים שמתאימים בדיוק לצעירים שצריכים הדרכה. גם בהתקפה וגם בהגנה יוסטון היא קבוצה מרקסיסטית - אין אף כוכב אמיתי. הרבה יותר סביר ששלושה שחקנים יקלעו עשרים נקודות מאשר ששחקן אחד יקלע שלושים.
עם זאת, הסיבה האמיתית לרנסנס של יוסטון היא שיש לה את מה שבוסטון ויתרה עליו: על הקווים שלה עומד אימה יודוקה.

5 מספרים על משחקי הלילה

1 - עד כמה דווין בוקר אוהב לפגוש את ניו אורלינס? כוכב פיניקס הפציץ הלילה 52 נקודות על הראש של הפליקנס והפך לשחקן הראשון מאז ווילט צ'מברליין שקולע 50 נקודות ומעלה בשלושה משחקים רצופים מול אותה יריבה. בשני המפגשים הקודמים, אגב, בוקר רשם 52 ו-58 נקודות.
6 צפייה בגלריה
בטירוף שלו. בוקר
בטירוף שלו. בוקר
בטירוף שלו. בוקר
(צילום: AP Photo/Gerald Herbert)
3 - שלושה ימים בלבד לקח לפורטלנד להתאושש מהתבוסה ב-60 הפרש במיאמי. היא אמנם לא ניצחה, אבל אחת הקבוצות הכי חלשות במערב נתנה פייט יפה לאורלנדו, שהסתיים בהפסד 104:103 דרמטי.
9 - דטרויט, זה לא סוד, היא הקבוצה הכי חלשה העונה ב-NBA. הלילה נשרה למאזן 62:13 וספגה הפסד תשיעי מעשרה משחקים, 110:108 ביתי לממפיס. אגב, אתם יודעים נגד מי השיגה את הניצחון היחידי באותו רצף משחקים? וושינגטון, כמובן.
18 - ויט קרג'סי. ויט מי? הגארד בן ה-23 של אטלנטה קלע שיא קריירה של 18 נקודות עם שש שלשות וסחף את ההוקס ל-101:113 חשוב בשיקגו - בין שתי קבוצות שעשויות להיפגש בטורניר הפלייאין של המזרח.
6 צפייה בגלריה
נעים להכיר
נעים להכיר
נעים להכיר. קרג'סי
(צילום: Kamil Krzaczynski-USA TODAY Sports)
29 - המשחק החד צדדי של הלילה היה ה-111:133 של אינדיאנה על ברוקלין, במהלכו הוליכו הפייסרס כבר ב-29 הפרש. תוצאת המחצית, למי ששואל: 47:75 לאנדיאנה.