עונת 2020/21 ב-NBA תיפתח ב-22 בדצמבר, שבוע הכריסמס בארצות הברית, כך הוסכם בין ראשי הליגה וארגון השחקנים. העונה תקוצר מ-82 משחקים ל-72 משחקים כדי להקל על העומסים ככל שניתן, אך המשמעות היא שלקבוצות אין יותר מדי זמן להתארגן לקראת החזרה למגרשים.
אחת המטרות הייתה לסיים את העונה מוקדם ככל שניתן כדי שהיא לא תשוחק בזמן האולימפיאדה שאמורה להיפתח באמצע חודש יולי, כך שלא נותרה ברירה אלא להקדים ככל שניתן את התאריך.
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מול ג'ימי באטלר
לברון ג'יימס מול ג'ימי באטלר
בעוד חודש וחצי הם חוזרים. לברון ג'יימס מול ג'ימי באטלר
(צילום: AFP)
מחנות האימונים של הקבוצות לקראת העונה מתוכננים כמו תמיד לשלושה שבועות לפני שהכדור הראשון נזרק – מה שאומר ב-1 בדצמבר.
ומה לגבי חלון ההעברות? הדראפט ייערך בעוד פחות משבועיים (18 בנובמבר) ויומיים קודם לכן קבוצות כבר יוכלו להתחיל לבצע מהלכים. זה יכול למנוע את המצבים המגוחכים לפיהם שחקן נבחר בדראפט בקבוצה שכבר סיכמה על הנייר שהוא לא ימשיך בשורותיה – וכל השחקנים יוכלו לדעת בוודאות היכן ישחקו.
2 צפייה בגלריה
אדם סילבר
אדם סילבר
העונה תקוצר ל-72 משחקים. אדם סילבר
(צילום: getty images)
בליגה מאוד היו רוצים לראות את האוהדים חוזרים לפרקט, אך כלל לא בטוח שזה יקרה בקרוב, או אפילו העונה. על פי הערכות, אם אכן לא יהיו אוהדים, ההפסדים צפויים לעמוד על כ-40 אחוז מכלל ההכנסות לעומת עונה רגילה. ראוי לציין שהפסקת העונה לארבעה חודשים והחידוש שלה בבועה באורלנדו אמנם מנעה הפסדים גדולים יותר, אך גם כך ההכנסות ב-NBA צנחו ב-1.5 מיליארד דולר.