ארז ביטמן ונבחרת דנמרק היו אמש (שני) במרחק סל מאחת הסנסציות הגדולות של השנים האחרונות, ואולי בכלל, בכדורסל האירופי. אחרי קמפיין מוקדמות יורובאסקט מדהים, במהלכו ניצחו פעם אחת את ליטא וצ'כיה, הדנים ומאמנם הישראלי ידעו ש-W נוסף על הליטאים יעלה אותם לראשונה ליורובאסקט מאז שנות ה-50, וימנע מאחת הנבחרות הטובות בעולם העפלה, לראשונה בתולדותיה.
למרות ששיחקו בלי הכוכב הגדול שלהם, איפה לונדברג, שחתם לאחרונה בצסק"א ולא שוחרר, הסקנדינבים נתנו פייט אדיר ורק סל אחד הפריד בינם לבין ניצחון על הליטאים, שהופיעו להתמודדות אמנם בסגל חסר, אבל כן עם מנטאס קליינטיס, יונאס מצ'יוליס ומינדאוגס קוזמינסקס. במהלך האחרון של המשחק אדאמה דארובה חדר מצוין לסל, אך נחסם ע"י קליינטיס - ליטא ניצחה 76:77 - והעפילה בשיניים לטורניר היבשתי.
3 צפייה בגלריה
ביטמן בוויכוח עם השופט
ביטמן בוויכוח עם השופט
ביטמן בוויכוח עם השופט. "התקרבנו לסנסציה"
(צילום: FIBAphotos)
3 צפייה בגלריה
לארסן מאוכזב
לארסן מאוכזב
לארסן מאוכזב. כמעט, ועוד בלי הכוכב
(צילום: FIBAphotos)
המסע של הדנים היה פשוט מדהים, והחל אי שם ב-2017 כשהם עוברים שלושה סיבובים עד שהגיעו לישורת האחרונה במוקדמות בבית עם הליטאים, בלגיה וצ'כיה. סה"כ שיחקה דנמרק 18 משחקי מוקדמות בעשרה חלונות שונים בארבע השנים האחרונות, וסיימה את הקמפיין במאזן 6:12.
"נשבר הלב", אמר ביטמן הבוקר בשדה התעופה בווילנה רגע לפני הטיסה חזרה לדנמרק שם הוא מתגורר בשנים האחרונות לאחר שפתח גם מספר אקדמיות במקביל לג'וב בנבחרת. "קיבלנו המון מחמאות. נתנו הופעה הירואית. חסרנו את לונדברג, שהוא השחקן הכי חשוב אצלנו, ובאימון השני ב'בועה' בווילנה דרקו ג'וקיץ', שחקן חמישייה אצלנו שבר אצבע ולא שיחק, והיינו מרחק סל מניצחון שני ברציפות על ליטא ועלייה ליורובאסקט".
3 צפייה בגלריה
 ג'ונאס זאהורה מאוכזב
 ג'ונאס זאהורה מאוכזב
ג'ונאס זאהורה לא מאמין. "הופעה הירואית"
(צילום: FIBAphotos)
עוד אמר ביטמן: "יש אכזבה גדולה שמהולה גם בגאווה. אנחנו נבחרת שעד לפני שש שנים שיחקה בטורניר הנבחרות הקטנות, ורק לפני שנה עלינו מדרג ב' וכמעט וחוללנו לדברי אנשי פיב"א את הסנסציה הגדולה באירופה ב-50 השנים האחרונות. אני מקווה מאוד שהקמפין הזה יקדם וידחוף את הכדורסל בדנמרק קדימה".