זה היה אמור להיות הערב של דווין בוקר, לפחות כך זה היה נראה במשך שלושת הרבעים הראשונים, ולמעשה עד שתי דקות לסיום, אבל אז משהו התהפך במשחק – פיניקס איבדה את הראש, מילווקי אמרה תודה וקריס מידלטון, שקלע 10 נקודות רצופות ו-40 בסך הכל סידר לבאקס ניצחון 103:109 ושוויון 2:2 בסדרת הגמר.
בוקר הגיע למשחק הזה אחרי תצוגת נפל של 10 נקודות בלבד במשחק השלישי, אך הראה מהרגע הראשון שהפעם הסיפור הולך להיות שונה לחלוטין. עד להפסקה היו לו כבר 20 נקודות וברבע השלישי הוסיף עוד 18 נקודות ועל הדרך שבר את שיא כל הזמנים לנקודות לשחקן בפלייאוף הבכורה שלו. בתחילת הרבע הרביעי הגיע רגע המפנה כשהסופרסטאר ספג עבירה חמישית ונאלץ לרדת לספסל ולצפות בחבריו מנסים שלא לאבד את היתרון.
8 צפייה בגלריה
מידלטון חוגג
מידלטון חוגג
מידלטון חוגג
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
בוקר מאוכזב
בוקר מאוכזב
בוקר מאוכזב
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
דווין בוקר
דווין בוקר
דווין בוקר
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
דווין בוקר מול פי. ג'יי טאקר
דווין בוקר מול פי. ג'יי טאקר
עשה נקודות מאיפה שהוא רוצה. בוקר מעל טאקר
(צילום: EPA)
הם דווקא עשו את זה יפה מאוד והצליחו לשמור עליו עד 2:30 דקות לבאזר, אך אז איבדו לחלוטין את הראש. פתאום הזריקות של בוקר לא נכנסו, תוסיפו לכך איבודים מטופשים ויכולת קלאץ' משובחת של מידלטון ובמקום שהסאנס יהיו ניצחון מאליפות, הם נמצאים בשוויון 2:2, כשהמומנטום לא אצלם. בוקר אגב קלע רק ארבע נקודות ברבע האחרון וסיים עם 42 בסך הכל. בעיה נוספת הייתה שהקלע השני הכי טוב של פיניקס היה ג'יי קראודר (15 נקודות), כשכריס פול ודיאנדרה אייטון ביחד סיימו עם 16 נקודות.
גם יאניס אנדטוקומבו היה טוב מאוד עם 26 נקודות, 14 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. הוא גם אחראי לחסימה אחת אדירה על אייטון שסידרה למילווקי נקודות קלות בצד השני שהשלימו את המהפך.
8 צפייה בגלריה
ג'יי קראודר ודיאנדרה אייטון עוצרים את יאניס אנדטוקומבו
ג'יי קראודר ודיאנדרה אייטון עוצרים את יאניס אנדטוקומבו
אנדטוקומבו לא מוותר
(צילום: רויטרס)
עכשיו יש קצת חופש לפני שחוזרים לאריזונה ובלילה שבין שבת לראשון השתיים ייפגשו למשחק מספר 5.

מהלך המשחק

פיניקס פתחה את המשחק הזה בצורה הפוכה לחלוטין לאיך שהיא סיימה את הקודם, תשאלו את דווין בוקר. הכוכב הגדול של הסאנס לקח אחריות מהשנייה הראשונה עם שמונה נקודות בשש הדקות הראשונות ויתרון 7:16. יאניס התקשה להגיע למצבי זריקה הודות לשמירה טובה של האורחת וראה את החברים שלו מחטיאים לא מעט. הכוכב היווני החליט להתעקש פחות ומסר לבובי פורטיס, שקלע מבחוץ והרגיע את המומנטום של פיניקס. ג'רו הולידיי סגר את הרבע עם חדירה ושתי נקודות, ולוח התוצאות הראה 20:23 לסאנס.
8 צפייה בגלריה
קארים עבדול ג'באר ואוסקר רוברטסון
קארים עבדול ג'באר ואוסקר רוברטסון
כוכבי האליפות היחידה של מילווקי (1971). קארים עבדול ג'באר ואוסקר רוברטסון
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו מול דיאנדרה אייטון
יאניס אנדטוקומבו מול דיאנדרה אייטון
אנדטוקומבו מול דיאנדרה אייטון
(צילום: AFP)
אחרי רבע ראשון בו שתי הקבוצות התקשו לפגוע מחוץ לקשת ג'יי קראודר איפס את הידית עם שתי שלשות, מילווקי החזירה עם האגרסיביות מתחת לסל שאפיינה אותה במשחק הקודם, כשיאניס ומידלטון שומרים על המארחת קרובה (33:31). פתיחת המשחק של בוקר נשכחה, והוא לא מצא את הסל דקות ארוכות - זה עזר לבאקס להשלים מהפך ולעלות יתרון, הרבה בזכותו של מילדטון, שוויתר על השלשות ופגע מחצי מרחק בדרך ל-33:37. בוקר לא פוגע? הצחקתם אותו. מאותו רגע הוא התעורר, קלע 12 נקודות מתוך ה-14 של פיניקס בארבע הדקות הבאות, כולל קליעה אחת מדהימה, והחזיר לאורחת את היתרון, 47:49. מידלטון השווה ל-52:52 עם שלשה קשה, פיניקס החטיאה בצד השני ובסיום שוויון מוחלט בהפסקה.
8 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס עם דאנק אופייני
(צילום: AP)
פיניקס פתחה טוב יותר את החצי השני, בטח יחסית ליריבתה והצליחה לעצור אותה על שתי נקודות בלבד בארבע הדקות הראשונות של הרבע, בוקר המשיך בשלו בדרך ל-54:59 ופסק זמן של בודנהולצר. אגב, הנקודות האחרונות של בוקר, שהעלו אותו ל-24 במשחק, שברו את שיא כל הזמנים לשחקן NBA שרושם בכורה בפלייאוף - הוא כרגע על 522 נקודות, אחת יותר מריק בארי, עכשיו נראה איפה הוא יעצור. 20 נקודות במחצית הראשונה? מה תגידו על 18 ברבע השלישי בלבד? בוקר המשיך לעשות ככל העולה על רוחו, ולמילווקי לא היו תשובות עבורו. למזלה מידלטון איפס את הידית גם מבחוץ ולא נתן לאורחת לברוח. בסיום הרבע השלישי 76:82 מבטיח לפיניקס.
אולי רגע המפנה במשחק? בוקר פתח עם איבוד ולאחר מכן ביצע עבירה על פי. ג'יי טאקר, שהייתה החמישית שלו וירד לספסל. בלעדיו פול לקח את כל האחריות על הכתפיים והצליח לשמור את הסאנס ביתרון (86:90). מילווקי כבר ראתה עצמה סוגרת את הפער, אך עבירה מטופשת של טאקר, החמישית שלו, על קראודר, שלחה את האחרון לשלוש זריקות עונשין. בוקר שב לפרקט ונראה היה שעשה את העבירה השישית שלו על הולידיי, אך השופטים התעלמו. פול ביצע חדירה רעה ואיבד, קונוטון פגע מבחוץ והשלים מהפך, 95:97 לבאקס כשנותרו 2:30 דקות על השעון. מדילטון עם שתי קליעות נפלאות מחצי מרחק וחסימה אדירה של יאניס על אייטון נתנו לבאקס יתרון שתיים, 99:101. פיניקס איבדה כדור ומידלטון העלה את קבוצתו ליתרון השיא שלה במשחק, 99:103 עם 27 שניות בלבד על השעון. השטויות של האורחת נמשכו, מידלטון החזיר עם נקודות מהעונשין והולידיי סגר סיפור. בסיום 103:109 למילווקי.
פורסם לראשונה: 04:04, 15.07.21