אחד מכוכבי ה-NBA הגדולים ביותר בשנים האחרונות, ג'יימס הארדן, דאג לעוד קיץ מעניין לחובבי הכדורסל. המזוקן נכנס לקרב חזיתי מול קבוצתו פילדלפיה - אותה ביקש לעזוב בטרייד - וכינה את דריל מורי, הנשיא לענייני כדורסל של המועדון - שקרן. כעת, מספר שחקני עבר מוערכים בליגה הטובה בעולם, החליטו להזהיר את הארדן כי התנהלותו עלולה לעלות לו בכך שימצא את עצמו מחוץ לליגה.
"אני חושב שג'יימס הארדן צריך להיזהר, כי הליגה לא צריכה אותו", אמר מאט בארנס בתוכנית הכדורסל "SHOWTIME Basketball", בה משתתפים גם קווין גארנט, סטיבן ג'קסון ופול פירס. "כולנו בעד העצמת השחקנים, אבל הוא עזב בצורה רעה את יוסטון ואת ברוקלין ועכשיו הוא עושה את זה בפילדלפיה. בשלב מסוים, למרות הכישרון העצום שנותר לו, הוא יגרום לעצמו להישאר מחוץ לליגה".
1 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן חוגג לאחר הזכייה של יוסטון דינמו בגביע האמריקאי בכדורגל
ג'יימס הארדן חוגג לאחר הזכייה של יוסטון דינמו בגביע האמריקאי בכדורגל
ימצא את עצמו מחוץ לליגה? הארדן
( Megan Briggs/AFP)
בארנס, בעל עבר של 13 שנים ב-NBA, הוסיף: "מי ירצה לקחת את החוזה שלו עכשיו? יוסטון תחזיר אותו? האם היא תרצה אותו ליד הצעירים שלה?". גארנט, חבל היכל התהילה, שזכה ב-2008 באליפות עם בוסטון, התייחס לנושא גם הוא: "בסופו של דבר יש לך מספר מוגבל של "ניעורים" שאתה יכול לעשות כדי לצאת מחוזה עם קבוצה, אבל אין לך אפשרות לבצע אינסוף מהלכים כאלה".
סטיבן ג'קסון, שזכה ב-2003 באליפות עם סן אנטוניו: "ברגע שאתה נהיה שחקן מבוגר, קבוצות כבר לא מוכנות לקבל את זה. כשאתה צעיר ואתה לוהט, אז מקבלים הכל, אבל כשאתה כבר מבוגר ושם רגל אחת מחוץ לדלת, אז הגישה תהיה 'רק תמשיך להתנהג ככה'".
הסאגה בין הארדן לפילדלפיה החלה כאשר השחקן דרש חוזה מקסימום, דבר שמורי לא הסכים לתת לו. עקב כך, הגארד, שכיכב 10 פעמים באולסטאר ה-NBA, דרש לעבור בטרייד לקבוצה אחרת. על פי מה שדיווח אנדרה ווז'רנאוסקי לפני כחודש וחצי, פילי והקליפרס נכנסו לשיחות, אך אלו עלו על שרטון בעקבות דרישות מוגזמות מצד הסיקסרס. בהמשך כאמור, כינה הארדן את מורי שקרן, ונקנס בעקבות זאת ב-100 מאלף דולר.
עד שיסדיר את ענייניו (אם וכאשר), נראה הארדן לפני מספר ימים במשחק גמר גביע ארה"ב בכדורגל, במשחק בו זכתה הקבוצה בה הוא בעלים-שותף, יוסטון דינמו, בתואר. יוסטון ניצחה בגמר 1:2 את אינטר מיאמי, תוך כדי שהיא מנצלת את היעדרותו של לאו מסי הפצוע.