לוס אנג'לס לייקרס השתלטה מחדש על חצי גמר המערב. ה-97:127 הביתי הלילה (בין שבת לראשון) על גולדן סטייט היה מרהיב, מרשים והכי חשוב - כזה שהעלה את הקבוצה מעיר המלאכים ל-1:2 בסדרה.
תוך פחות מ-48 שעות לברון ג'יימס וחבריו התאוששו מהפסד ב-27 הפרש לניצחון ב-30, וזו הייתה תצוגת כדורסל מהדהדת. אנתוני דייויס השכיח את היכולת ממשחק מספר 2 ורשם 25 נקודות, 13 ריבאונדים ו-4 חסימות. קינג ג'יימס עזר לו עם 21 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים ודיאנג'לו ראסל היה האקס פקטור, כשקלע 21 נקודות, כולן במחצית הראשונה.
4 צפייה בגלריה
ג'יימס ודייויס
ג'יימס ודייויס
צמד חמד. ג'יימס ודייויס
(צילום: Gary A. Vasquez-USA TODAY Sports)
הלייקרס אמנם פיגרו בשבע הפרש בסיום הרבע הראשון, אבל התפוצצו בשני (18:36) וברביעי (29:41). וזה בערב, עד כמה שזה ישמע מוזר, בו לברון - לראשונה בקריירה - לא לוקח זריקה אחת לאורך כל הרבע הראשון (ונח במרבית הרבע הרביעי). וזה לא נגמר בזה. גם עם נתון כזה, 'המלך' רשם ציון דרך ועקף פעם נוספת העונה את קארים עבדול ג'אבר. לברון טיפס על חשבון הביג-מן האגדי למקום החמישי בטבלת הריבאונדים בפלייאוף (2482), וכעת הוא זקוק ל-25 כדורים חוזרים נוספים כדי לנשל את שאקיל אוניל מהמקום הרביעי.
בסיום המשחק, לברון חילק גם טיפ קטן לחבר'ה הצעירים בסגל קבוצתו: "לאלה שאין להם הרבה ניסיון בפלייאוף, יש לי עצה עבורכם: פשוט תישארו מחוץ לרשות החברתיות. כשאתה מנצח, כולם שם הם השחקנים הכי גדולים בעולם. כשאתה מפסיד, הם זורקים עליך רפש. זה פשוט, פשוטו כמשמעו. הכל עניין של אימון המוח לאתגר הבא. המשחק הזה נגמר, שיחקנו טוב, מגניב. אבל יש לנו עוד משחק חשוב כבר בלילה בין שני לשלישי".
4 צפייה בגלריה
ג'יימס
ג'יימס
ערב משוגע - ומרגש. ג'יימס
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
4 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס
אנתוני דייויס
עקף את אולאג'ואן. דייויס
(צילום: RONALD MARTINEZ / AFP)
בכלל, זה היה ערב מרגש עבור לברון. כמה שעות לפני שעלה על הפרקט באל.איי, בנו של כוכב הלייקרס בישר כי ישחק בעונה הבאה במכללת דרום קליפורניה, אולי לקראת איחוד עם אביו ב-NBA באחד הימים. "לא משנה מה הייתה התוצאה נגד גולדן סטייט, לא הייתי יכול להפסיד היום", חייך הכוכב בן ה-38, "זה אחד הימים הטובים בחיי. ברוני הוא הראשון ממשפחת ג'יימס שהולך לקולג'".
ועדיין, מי שממשיך יותר מכולם להרשים בסדרה הזו זה כמובן דייויס. האיש והגבה הפך הלילה לשחקן הראשון מאז האקים אולאג'ואן עם לפחות 25 נקודות, 70% מהשדה, 10 ריבאונדים, 3 חסימות ו-3 חטיפות במשחק פלייאוף. לדייויס יש עד כה 49 חטיפות וחסימות (במצטבר) בפלייאוף 2023, כאשר הבא אחריו ברשימה הוא סנטר בוסטון אל הורפורד עם 28.
4 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
הפנים של קרי על הספסל אומרות הכל
(צילום: AP Photo/Mark J. Terrill)
"לקחתי את אותן הזריקות שלקחתי במשחק מספר 1 ו-2", הסביר דייויס. "כמו שבמשחק השני פספסתי אותן, הפעם קלעתי". כשנשאל על ההצהרה של לברון, ענה: "אני לא נמצא ברשתות החברתיות. גם החברים שלי לא".
ומה אצל גולדן סטייט? התסכול שם היה גדול. סטף קרי הוליך את קלעיה עם 23 נקודות, קליי תומפסון הוסיף 15. שניהם היו רחוקים משיאם. "עד כמה שזה היה מכוער עבורנו הלילה, יש לנו הזדמנות להגיב בלילה בין שני לשלישי, אז אין טעם להתעכב על זה ולהתייאש", אמר תומפסון. "אנחנו יודעים איך להגיב. עשינו את זה כבר 10 שנים ברציפות".