בוסטון סלטיקס במרחק ניצחון מאליפות מספר 18 בתולדותיה אחרי 99:106 הלילה (בין רביעי לחמישי) על דאלאס, במשחק מספר 3 בגמר פלייאוף ה-NBA (0:3 בסדרה). מטבע הדברים, המצב בסדרה מתסכל את הקבוצה של ג'ייסון קיד, עם דגש מיוחד על כוכב העל שלו, לוקה דונצ'יץ', שגם במשחק הלילה היה ממש בטוח שהשופטים הם אלה שחתומים על ההפסד שלו ושל חבריו.
הקצף של הסלובני, שבכל הנוגע לכדורסל סיים עם שורה סטטיסטית משובחת של 27 נקודות, 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, לא הסתיים רק בהבעות תסכול אל עבר השופטים אלא גם בהוצאתו מהמשחק בשש עבירות (בפעם הראשונה בפלייאוף, ובשלישית בקריירה), כשנותרו 4 דקות על השעון. על הדרך הוא הוסיף מחווה בצורת שטרות אל על עבר האנשים עם המשרוקית – רמז להחלטות משיקולים לא ענייניים, לטענתו.
2 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
מתקשה להסתיר את התסכול. דונצ'יץ'
(צילום: Stacy Revere / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
"לא נתנו לנו לשחק פיזי, אבל אני לא רוצה לומר שום דבר שלא כדאי לי לומר", המשיך דונצ'יץ' ברמיזות ההתקפיות. "אבל לשרוק נגדי עבירה שישית בגמר פלייאוף? לעזאזל. זה לא רציני. הם צריכים לדעת יותר".
על אף השורה הסטטיסטית הטובה, ודווקא בשל ההתעסקות בשופטים, הפרשנים חרגו ממנהגם והתקשו לפרגן לשחקן. אקס סלטיקס, קנדריק פרקינס, צייץ בסיום: "ההפסד הזה רשום על לוקה, בכל צורה. האם יכול להיות שזה היה משחקו הגרוע ביותר בפלייאוף לאורך הקריירה?".
2 צפייה בגלריה
שחקני בוסטון חוגגים
שחקני בוסטון חוגגים
שחקני בוסטון חוגגים
(צילום: Stacy Revere / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
דוריס ברק, ששימשה פרשנית במשחק הוסיפה על המשחק של הכוכב: "הוא לא יכול להתנהל בצורה כזאת בגמר ה-NBA. הוא חייב להיות טוב יותר".
מי שדווקא נזהר בכבודו של הסלובני היה דווקא כוכב הסלטיקס, ג'יילן בראון, שאמר בסיום: "מדובר בשחקן נהדר, הוא עושה הרבה בשביל הקבוצה שלו הגנתית והתקפית. מדובר בשחקן קשוח וגם במצבים קשים הוא מצליח למצוא את הדרך לעשות את הדברים שהוא רוצה. אנחנו רק צריכים להמשיך להיות טובים יותר".
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)