הציוץ של פיב"א בשבת שעברה על נבחרת ספרד חרך גם אתמול את הרשתות החברתיות. רגע אחרי ה-91:96 על גרמניה בחצי גמר היורובאסקט בברלין, הוא צויץ שוב מחדש ומספר את כל הסיפור: "כדורסל זה משחק פשוט. משחקים אותו 40 או 45 דקות - ובסוף ספרד מנצחת". מה שנכון, נכון.
ספרד הוכיחה שוב אתמול כי מדובר במעצמת כדורסל שיהיה קשה לחקות. העלייה שלה לגמר אליפות אירופה הבטיחה לה מדליה שביעית ברציפות בטורניר, השלל עד כה: שלוש זהב (2009, 2011 ו-2015), אחת מכסף (2007) ושתיים מארד (2013 ו-2017). למעשה מאז 2007 היא עמדה תמיד על הפודיום ואם רוצים עוד יותר להעצים את ההישג - לה רוחה לא סיימה אליפות יבשתית בפחות ממקום שלישי ב-10 מ-11 טורנירי הגמר האחרונים.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ספרד
נבחרת ספרד
על הגובה. שחקני נבחרת ספד באקסטזה אחרי העלייה לגמר
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד חוגגים עם רודי פרננדס
שחקני נבחרת ספרד חוגגים עם רודי פרננדס
ככה יעשה לאיש שיזכה במדליה ה-11 שלו בקריירה. רודי פרננדס
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ספרד
נבחרת ספרד
גארובה משקיף כבר לעבר הגמר
(צילום: EPA)
הציוץ שהקדים את זמנו

"המדליה הכי פחות צפויה, אבל הכי משביעת רצון"

ביום ראשון היא תפגוש באולם ה-O2 בברלין את צרפת לגמר גדול, אבל כשברזומה שלה כבר נתון סטטיסטי שיהיה לטובתה. למעשה כבר 15 שנה שהיא לא הפסידה בגמר טורניר גדול (אליפות אירופה, אליפות עולם או אולימפיאדה) ליריבה שהיא לא ארה"ב. הפעם האחרונה נרשמה, כאמור, ב-2007 לרוסיה של דייויד בלאט. "גיבורים", הייתה הכותרת ב"אס". ב"מארקה" הלכו על "המשפחה הגדולה" וב"אל פאיס" על "ספרד היא אינסופית".
"אני לא מוצא את המילים כדי להחמיא לשחקנים שלי", סיפר בסיום המאמן סרג'יו סקאריולו, שהוליך את הנבחרת למדליה שמינית ב-10 טורנירים בהם הוא מדריך אותה. "הם עלו מעל לכל הציפיות. המדליה הזו היא כנראה הכי פחות צפויה, אבל מבחינתי הכי משביעת רצון". ויש משהו בדבריו של סקאריולו. ספרד מודל 2022 שיחקה ללא כוכבי ענק כמו סרחיו יוי, סרחיו רודריגס וריקי רוביו. עכשיו היא תתייצב מול צרפת, שהרשימה בחצי הגמר עם 54:95 על פולין.
רודי פרננדס מודה ל"משפחה"
"היריבות הזו תמיד מרגשת", אמר סקאריולו. "תמיד יש להם נבחרות ענקיות. סופר אתלטיות, מוכשרות מאוד, עם שחקני NBA או שחקני יורוליג מובילים. אני מכבד את המאמן וינסנט קולה ואת הנבחרת שלו. אבל גם אנחנו כאן, זה משחק אחד. והכל יכול לקרות במשחק אחד".
הקיץ הספרדי הוא פשוט מטורף. בתשע טורנירים (כולל הנבחרות הצעירות) - תשע מדליות. "אני לא יודע אם אפשר בכלל להבין את גודל ההישג", הודה סקאריולו. "אני שמח בשביל השחקנים שלי, רוצה שהם ייהנו מזה כי זה גם ההישג שלהם. זה לא קורה בלילה אחד, אלא הרבה שנים של עבודה קשה".
4 צפייה בגלריה
סקאריולו
סקאריולו
מספרים מטורפים. סקאריולו
(צילום: EPA)

"הייתי בטוח שאראה את האליפות בסלון ופתאום אני בגמר בברלין"

אז מה הסוד? "החולצה הזו, המשפחה הזו", סיפר רודי פרננדס, שיזכה במדליה עם הנבחרת בפעם ה-11 בקריירה. בדיוק כמו פאו גאסול האגדי. "בסופו של דבר, שיחקנו הגנה טובה מול גרמניה, הוצאנו אותם מאזור הנוחות שלהם. אני זוכר שכולם חשבו שנגיע רק עד שמינית הגמר, אבל הנה, שיחקנו ונהנינו - והגענו לגמר נוסף".
"המשפחה הגדולה": שער ה"מארקה"
"גיבורים": שער ה"אס"
אלברטו דיאס היה האקס פקטור של סקאריולו אתמול עם 10 נקודות ומשחק הגנה משובח. לפני חודש הוא בכלל לא היה בסגל, אבל הפציעה של יוי היקנתה לו מקום על המטוס לגרמניה. "הייתי בטוח שאראה את האליפות בסלון ופתאום אני בגמר בברלין", צחק דיאס. "אני חושב שלנבחרת ספרד יש DNA ייחודי, שהוא תחרותי עד הסוף, לא משנה מה התוצאה. אנחנו מייצגים לא רק את ספרד אלא גם את השמות הגדולים שלבשו את החולצה הזו".